השוק

ביטוח ישיר ובנק הפועלים - מקומות העבודה הנחשקים בשוק ההון

סקר המעסיקים של BDI מגלה כי בעולמות הכלכלה, מקומות העבודה הנחשקים הם: ביטוח ישיר, בנק הפועלים, מימון ישיר וישראכרט

ניצן כהן | 
קמפיין בנק הפועלים עמוס תמם (צילום באומן)
סקר המעסיקים של חברת BDI מגלה נתונים מעניינים אודות תפיסת העובדים את מקום העבודה שלהם ואף את תפיסת השוק לגבי האטרקטיביות של מקומות העבודה בשוק ההון. בשני המקומות הראשונים מככבים בנק הפועלים וביטוח ישיר ששמרו על המיקום הגבוה שנה שנייה ברציפות וזה לא דבר של מה בכך בטח בעולמות של תחרות הולכת וגדלה ושכר שהולך ועולה.
את המקומות השלישי והרביעי תפסו מימון ישיר, ישראכרט וחברת כרטיסי האשראי MAX שנמכרה לא מזמן לחברת הביטוח כלל שעדיין ממתינה לאישור הרגולטורים להשלמת הרכישה. אגב, עובדי MAX יכולים להיות רגועים כי מיד לאחר החברה בה הם עובדים נמצאת חברת הביטוח כלל שגם שם שביעות הרצון של העובדים הולכת וגדלה וזאת למרות התחרות העזה בענף והאיום מפני עולמות האינשורטק הנוצצים.
 
נעצור לרגע ונתמקד במערכת הבנקאית. זו מתמודדת עם שורה של חברות פינטק סקסיות ואופנתיות ואף מנכ״לים מוערכים כמו רקפת רוסק עמינח ולילך אשר טופליסקי (מנכ״לית דיסקונט לשעבר) עזבו את המשרות הנחשקות בבנקים ועברו לעולמות הפינטק.
אם כן, המערכת הבנקאית היא עדיין אחד המעסיקים המבוקשים בשוק העבודה בעולמות הכסף כשבמקום הראשון נמצא בנק הפועלים. הבנק השני בשביעות הרצון של העובדים הוא בנק מזרחי טפחות ולאחריו בנק לאומי. בשקט בשקט תופס תאוצה הבנק הבינלאומי, מדובר בבנק שטס מתחת לרדאר אבל יש לו פעילות חזקה מאוד בשוק ההון ופעילות לא קטנה בחיבור שין כסף-בנקאות והייטק ושביעות רצון של העובדים בבנק עלתה אפילו משמעותית.
 
סוגר את הרשימה במערכת הבנקאית, בנק דיסקונט שם עובר הבנק מהפכה של ממש ונראה שלא כל העובדים שבעי רצון מהמהפך הזה אבל אלה שיישארו בו ואלה שיגויסו כעובדים חדשים בו צריכים לקחת בחשבון שמדובר בבנק שעבר לא מעט בעשור האחרון ועושה בימים האלה מהפכה משמעותית בעולמות תודעת השירות. דיסקונט הוא בנק שסובל מתדמית בעייתית והוא מטפל בזה ובדוחות הקרובים נראה אם השינוי הפנים ארגוני שמעביר אורי לוין את הבנק נותן אותותיו גם בביצועים הכספיים.
באשר לחברות הביטוח הרי שבמקום הראשון נמצא ביטוח ישיר ולאחריו כלל ביטוח. במקום השלישי נמצאת AIG, אחר כך מגדל. במקום השישי הפניקס ובמקום האחרון מנורה מבטחים.
 
כאן צריך לזכור שהמערכת הפיננסית סולת מתדמית אפורה שהולכת ומתפוגגת ומכאן שביעות הרצון של העובדים במערכת חשובה מאוד כי היא הופכת את גיוס העובדים למשהו יותר קל ואם בעבר היה צריך להציע לעובדים איכותיים סוגים שונים ומשונים של הטבות כדי למשוך אותם למערכת, הרי שהסקר מגלה שהמצב הולך ומשתפר.
אגב, בדירוג הכללי של המעסקים הנחשקים בישראל כמובן נמצאות ענקיות הטק כמו מיקרוסופט, אפלייד וסיילספורס אבל בעשירייה הראשונה נמצא בנק הפועלים כשהמתחרה בנק לאומי נמצא במקום ה-33.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה