השוק

רכישת נמל חיפה בדרך להכרעה: אלו הקבוצות שנותרו במרוץ

נכנסים לישורת האחרונה בהפרטת נמל חיפה: גובשו חמש הקבוצות המאושרת להליך הגשת המרכז, זאת לאחר שיורוגייט פרשה מהמרוץ. המחיר יהיה גבוה מהצפוי בשל כמות המתחרות
מערכת ice | 
נמל חיפה (צילום freepik ,פלאש 90/ מרים אלסטר, ג׳ורג׳ נובומינסקי, נתי שוחט)
חמש קבוצות הגישו לרשות החברות הממשלתיות ולוועדה למכירת מניות המדינה את המסמכים הנדרשים בהליך מכירת מניות חברת נמל חיפה. זאת, לקראת הגשת הצעות, שתתקיים ביום חמישי הבא, ה-19.5, שיכללו גם את הצעות המחיר שלהן לרכישת הנמל.
לאחר קבלת ההצעות תתבצע בחינה לעמידת ההצעות בתנאים שנקבעו בהליך המכירה, ביצוע התמחרות לגבי המחיר ובחירת הזוכה בהליך המכירה. זוכה זה יידרש להמציא למדינה את האישורים הנדרשים על פי הדין בטרם השלמת המכירה.
 
מהלך זה מהווה צעד משמעותי ברפורמה בנמלים ופתיחת השוק לתחרות. כמות הקבוצות שהגיעו הצעה רשמית הפתיעה, כאשר הציפייה הייתה שרק 2-3 יגיעו אל הישורת האחרונה, אלא שכעת יש תחרות גדולה על הנמל.
 
כמובן, שבשל כך המחיר שבו יימכר הנמל יהיה כנראה גבוה מהצפוי, זאת גם לאחר שיורוגייט פרשה מהמכרז ולא תגיש הצעה סופית ביום חמישי.  חמש הקבוצות שנמצאות כעת במירוץ הן Adani ההודית יחד עם קבוצת גדות (קרן טנא), השנייה משלבת בין דני אונגר יחד עם קרן ג'נריישן קפיטל ו-LOMAR Shipping הבריטיים.
השלישית היא שפיר הנדסה יחד עם ים השיבולים של מיקי שירן, הרביעית היא חברת מספנות ישראל יחד עם קונטשיפ האיטלקית. הקבוצה החמישית מובלת על ידי איש הספנות אלי טילס וחברת Oceanow, שאליה הצטרפו חיפה מרין שיפינג וסאמיט אחזקות שבשליטת זוהר לוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה