השוק

בזוס נגד ביידן: "מטעה, צריך לבדוק את הציוץ שלו"

ביידן רמז כי צריך להעלות את מס החברות כדי להתמודד עם האינפלציה. מייסד אמזון לא נשאר חייב: "מועצת הדיסאינפורמציה, צריכה לבדוק את הציוץ הזה"
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
מייסד אמזון ג'ף בזוס האשים את הנשיא ג'ו ביידן בהפצת "הטעייה" בטוויטר, זאת לאחר שהנשיא האמריקאי צייץ כי "תאגידים עשירים צריכים לשלם את חלקם ההוגן במיסים, כדי להוריד את האינפלציה". "אתה רוצה להוריד את האינפלציה? בואו נוודא שהתאגידים העשירים ביותר ישלמו את חלקם ההוגן", צייץ ביידן מחשבונו האישי ביום שישי בערב.
 
"זה בסדר לדון בהעלאת מיסי חברות. שליטה באינפלציה הוא דיון חשוב. שילוב ביניהם הוא פשוט הטעייה", הגיב מייסד אמזון בטוויטר. בזוס אף הוסיף  כי דבריו של ביידן צריכים להיבדק ע"י "מועצת הדיסאינפורמציה", יוזמה של "המחלקה לביטחון המולדת" והבית הלבן, שמטרתה להילחם בהפצת חדשות שקריות, הנפוצות במיוחד ברשתות החברתיות.
 
ביידן התבטא בעבר באופן חריג שביקר באופן מפורש את אמזון. במאי 2020, אמר בראיון ל-CNBC שאמזון צריכה "להתחיל לשלם את המיסים שלה". "אני לא חושב ששום חברה, לא אכפת לי כמה הן גדולות, צריכה להיות במצב שבו היא לא משלמת מס ומרוויחה מיליארדים ומיליארדים ומיליארדים של דולרים", אמר ביידן בתקופת הבחירות לנשיאות.
כמו כן, בחודש אפריל האחרון בירך בפומבי על איגוד עובדים באחד ממחסני אמזון: "הבחירה להצטרף לאיגוד שייכת אך ורק לעובדים, אגב, אמזון, הנה אנחנו מגיעים. שימו לב".
 
על פי ה-CNN, נכון לשנות המס 2017 ו-2018, המסמכים הפיננסיים של אמזון הראו שהיא לא חייבת כסף למס הכנסה, ואף ציפתה לקבל החזר מס מהממשלה הפדרלית. אמזון אמרה שהיא שילמה 1.7 מיליארד דולר מס הכנסה פדרלי עבור שנת המס 2020 ושילמה 1.8 מיליארד דולר במיסים פדרליים אחרים.
כמו כן, מציינים כי חשבון מס ההכנסה הפדרלי של ענקית המסחר האלקטרוני הוערך בערך בשליש משיעור מס החברות של 21%. בזוס עצמו נבדק על חשבונות המס האישיים שלו, כאשר בעבר העיתון העצמאי ProPublica דיווח ב-2020 שהמיליארדר לא שילם מס הכנסה פדרלי ב-2007 וב-2011.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה