השוק

תדיראן ברבעון חזק: זה הרווח הנקי שרשמה

קבוצת תדיראן ממשיכה במגמת הצמיחה ומציגה תוצאות שיא לרבעון הראשון לשנת 2022: ההכנסות גדלו לכ-505.6 מיליון שקל, גידול של 74.1%, ה-EBITDA גדל לכ-61.7 מיליון שקל, גידול של 36.5%, הרווח הנקי גדל לכ-39.3 מיליון שקל, גידול של 30.1%
מערכת ice | 
משה ממרוד (צילום סיון פרג)
קבוצת תדיראן, ממובילת שוק מיזוג האוויר בישראל, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2022, ומאלו עולה כי הכנסות החברה עלו בכ-74.1% לכ-505.6 מיליון שקל, ביחס לכ-290.4 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת מאיחוד לראשונה של תוצאות חברת VP Solar ומגידול נאה של כ-16.5% במגזר מוצרי הצריכה.
החל מהרבעון הראשון לשנת 2021 תדיראן מדווחת על פעילותה על בסיס שני מגזרי פעילות: הראשון, מגזר מוצרי הצריכה במסגרתו מייצרת, מייבאת, משווקת ומוכרת החברה מזגני אוויר ומערכות מיזוג אוויר וטיפול באוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי; והשני, שמהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור החברה, הוא מגזר האנרגיה במסגרתו מייבאת ומפיצה תדיראן מוצרי אנרגיה סולרית; מערכות אל פסק; מערכות אגירת אנרגיה; ניהול טעינת כלי רכב חשמליים ומתן פתרונות להתייעלות אנרגטית.
 
פעילות חברת VP Solar האיטלקית, שנרכשה בינואר השנה, כלולה במגזר האנרגיה, ומהווה חלק ניכר ממנו. VP Solar מייבאת, מתכננת, ומפיצה מוצרים להרכבת מערכות פוטו-וולטאיות באיטליה ובמדינות נוספות באירופה. תדיראן רכשה 60% מהון החברה. הרווח התפעולי של תדיראן עלה ברבעון בכ-33.9% ברבעון הראשון של השנה לכ-52.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-39.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) עלה ברבעון בכ-36.5% לכ-61.7 מיליון שקל (שיעור של כ-12.2%), בהשוואה לכ-45.2 מיליון שקל (שיעור של כ-15.6%) ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיכמה את הרבעון הראשון עם עלייה של כ-30.1% ברווח הנקי לכ-39.3 מיליון שקל (שיעור של כ-7.8%), בהשוואה לכ-30.1 מיליון שקל (שיעור של כ-10.4%) ברבעון המקביל אשתקד.
מגזר האנרגיה מהווה מנוע צמיחה עבור תדיראן, וזאת ניתן לראות בהתפלגות הכנסותיה מהמגזר ברבעון הראשון של 2022 לעומת שנת 2021 כולה: ברבעון הראשון של השנה, פעילות האנרגיה יצרה 52.6% מהכנסות החברה לעומת כ-30% בשנת 2021 כולה. תדיראן צופה כי בשנת 2022 כולה תתרחב פעילות האנרגיה והיקפה יגיע לכ-50% מסך היקף פעילות החברה, בין היתר בשל פעילות VP Solar. כמו כן, וכפי שעדכנה תדיראן באחרונה, החברה מעריכה כי תשיג את יעד ההכנסות השנתי של מעל 2 מיליארד שקל כבר במהלך השנה הנוכחית, וזאת 3 שנים לפני המועד שקבעה במסגרת התוכנית האסטרטגית שבנתה.
משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, מסר: "אנו מסכמים רבעון ראשון עם הכנסות שיא התואמות את הקדמת יעד המכירות למעל 2 מיליארד ש"ח כבר בשנה זו, עליה הודענו עם פרסום דוחות 2021. נערכנו מראש עם מלאי גדול יותר, על מנת לספק את הביקוש הצפוי למוצרי החברה בחודשי הקיץ וזאת כחלק מההתמודדות עם הבעיות העולמיות הקיימות בשרשרת האספקה ועליית מחירי חומרי הגלם. ברבעון זה הצגנו לראשונה את תוצאותיה של  VP Solar אותן איחדנו החל מחודש פברואר. תרומתה המשמעותית והחשובה להמשך מימוש אסטרטגית הצמיחה שלנו ניכרת גם במספרים, כאשר פעילות האנרגיה משקפת כבר עתה מעל ל-50% מהיקף פעילות הקבוצה. אנו ממשיכים קדימה בכל העוצמה ומאמינים ביכולתנו להמשיך ולזהות הזדמנויות עסקיות בארץ ובחו"ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה