משה ממרוד: טכנאי מכונות הכביסה שהפך את תדיראן גרופ למעצמה

מי אתה משה ממרוד? הוא האיש החזק בתדיראן גרופ ומוביל את התרחבותה גם לתחום האנרגיה המתחדשת, מייצר כותרות למדורי הנדל"ן וחבר במועדון המיליארדרים. 

מערכת ice | 
משה ממרוד (צילום סיון פרג)
משה ממרוד, יליד 1952, הוא איש עסקים, בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת תדיראן גרופ, ולא פחות חשוב –חבר טרי יחסית, במועדון המיליארדרים הישראלי. הונו של ממרוד, נכון ל-2022, מוערך בסכום של כמיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
ממרוד נולד וגדל בבאר שבע. אביו סמי, עלה לישראל מעיראק והיה בעל חנות בגדים; אימו שמחה, עלתה מסוריה ועבדה בתפירה. עבודתו הראשונה של ממרוד הייתה כטכנאי מכונות כביסה במעבדה שהקים.
כשהבין שאנשים מעדיפים לקנות חדש על תקן, ייסד ב-1989 את טופ ליין – חברה שעסקה בייבוא ובשיווק מוצרי חשמל. שנתיים מאוחר יותר הפכה החברה לציבורית, כשהונפקה בבורסה, ובהמשך אותו עשור התמזגה עם קריסטל מוצרי צריכה. בשנת 2009 רכשה החברה מחברת קרייר האמריקאית את הפעילות של תדיראן בישראל. במילניום השלישי ישונה שמה של החברה עוד פעמיים: לתדיראן הולדינדס ולתדיראן גרופ.  
הקבוצה מזוהה בעיקר עם פיתוח, ייבוא ייצור ושיווק של מערכות מיזוג אוויר, מוצרים לטיפול ולשיפור איכות האוויר, ותחום מוצרי החשמל. בראשית העשור נכנסה תדיראן גרופ גם לתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות שורה של עסקאות: בראשית 2021 היא רכשה כ-75% מחברת אלירן סולאר (המייבאת ומפיצה מוצרים בתחום האנרגיה הפוטו-וולטאית), תמורת 45 מיליון שקלים, ומאוחר יותר השלימה את רכישת 25% הנוספים בכ-90 מיליון שקלים.
בקיץ 2021 רכשה תדיראן גרופ תמורת 52 מיליון שקלים את חברת אביאם (הפועלת בתחום מערכות אגירת אנרגיה, תחום מערכות אל-פסק, סוללות וניהול טעינת כלי רכב חשמליים). בסוף 2021, השלימה הקבוצה עסקה שלישית, הפעם מעבר לים, כשרכשה 60% מהחברה האיטלקית וי.פי סולאר (המתמחה בשיווק מוצרים ופתרונות למערכות פוטו-וולטאיות).
"אנחנו מאוד מתחזקים בעולם האגירה. החלומות שלנו גדולים", הצהיר ממרוד בראיון בינואר 2022 ל"כלכליסט". "אנחנו רוצים להיות בין הגדולים בתחום. כולם שואפים שהחטיבה תשבור שיאים של מכירות במיליארדים רבים".
נכון לאמצע יוני 2022, נסחרת תדיראן גרופ בבורסה על פי שווי חברה של 3.6 מיליארד שקלים.
עולים לפנטהאוז
ממרוד נשוי לדליה, אב לחמישה ומתגורר בתל אביב. שתיים מבנותיו, נופר ומורן, השתלבו בתדיראן גרופ ומכהנות בתפקידים בכירים בקבוצה.
לצד כותרות במדורי הכלכלה, שמו של ממרוד מופיע גם במדורי הנדל"ן, על רקע רכישת נכסים בעשרות מיליוני שקלים. כך למשל, בראשית 2018 רכש ממרוד פנטהאוז בקומה ה-27 במגדל ברחוב ארלוזורוב בתל אביב בכ-40 מיליון שקלים. בפברואר 2022 פורסם כי הוא רכש מגרש בשכונת נווה צדק בתל אביב בכ-40 מיליון שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה