השוק

השמש זורחת על תדיראן: נכנסת לתחום האנרגיה הסולארית ורוכשת חברה ב-45 מיליון שקל

החברה בבעלותו ובניהולו של משה ממרוד תרכוש 75% מאלירן סולאר. בעתיד תוכל לרכוש את יתרת המניות ותשקיע עד 63 מיליון שקל במסגרת העסקה. מייסד החברה הנרכשת אלירן טוויטו יצטרף לתדיראן כמנהל תחום האנרגיה הסולארית. משה ממרוד: "תדיראן בונה רגל נוספת ומשמעותית בישראל ומבססת את מעמדה גם בתחום האנרגיה הסולארית"
שרון טל | 
אלירן טוויטו משה ממרוד (צילום ישראל הדרי)
ענקית המיזוג תדיראן בשליטת משה ממרוד מיישמת את תכניתה האסטרטגית להכפיל את הכנסותיה תוך 5 שנים וממשיכה לנקודה האסטרטגית הבאה. תדיראן נכנסת לראשונה לתחום האנרגיה הסולארית ורוכשת 75% מחברת אלירן סולאר תמורת כ- 45 מיליון שקל. סך ההתאמה הצפויה מוערכת על ידי תדיראן בכ-10 מיליון שקל. כמו כן, בתנאי שאלירן סולאר תעמוד ביעדי ביצועים בשנים 2021 ו-2022, תשלם תדיראן למוכר עד 7.4 מיליון שקל נוספים. לתדיראן תעמוד האפשרות לרכוש את יתרת המניות (25%) של אלירן סולאר בהמשך כך שהשקעתה תעמוד לבסוף עד כ-63 מיליון שקל.
בתדיראן מסבירים כי חלק מהתוכנית האסטרטגית של החברה הוא להתרחב לתחומי פעילות סינרגטיים בישראל, דוגמת האנרגיה המתחדשת, ומכאן החלטתה לרכוש את אלירן סולאר. במהלך השנים האחרונות קיימת מגמה של עלייה מתמשכת בשימוש בעולם באנרגיות מתחדשות. בסוף שנת 2019 עמד ההספק המותקן של יצרני אנרגיה מתחדשת בישראל על כ-6% מפוטנציאל הצריכה המשקית באותה שנה. בסוף 2020 הוא אמור לעמוד על כמעט 10%. לאחרונה אישרה הממשלה את הצעת משרד האנרגיה ואת הדרכים למימוש עמידה ביעד של 30% ייצור מסך פוטנציאל הצריכה עד שנת 2030. הערכת משרד האנרגיה היא שבשנת 2030 כ-80% מהאנרגיה המתחדשת תהיה סולארית.
אלירן סולאר הוקמה בשנת 2013 ועוסקת בייבוא, תכנון, הפצה ומכירת מוצרים להרכבת מערכות פוטו-וולטאיות (PV) בישראל, המאפשרות המרה ישירה של אנרגיית השמש לחשמל, וכך הן יוצרות חיסכון בצריכת אנרגיה - פתרון מאוד פופולרי בארצות חמות דוגמת ישראל. אלירן סולאר מוחזקת בבעלות מלאה של המיסד והמנכ"ל אלירן טוויטו (36), אשר צפוי להצטרף לתדיראן ולנהל את תחום האנרגיה הסולארית בתדיראן.  
אלירן סולאר מחזיקה בלקוחות שונים כגון חברות אנרגיה, קבלני אנרגיה סולארית, יזמים, גופים ציבוריים וכדומה. לחברה אין לקוח אחד ששיעור ההכנסות ממנו עולה על 10% מסך ההכנסות. לחברה יש 2 ספקים עיקריים, האחד ספק פאנלים, חברת ג'ינקו הסינית; והשני, ספק ממירים, חברת סולראדג' הישראלית. שוק ייצור החשמל בשיטת ה-PV מתחלק ל-5 סוגי לקוחות: בתים צמודי קרקע; תעשיית החקלאות והמזון - דוגמת רפתות, סככות, לולים; גגות של מבנים מסחריים; מאגרי מים וחוות ענק.
ההצלחה של אלירן סולאר מתבטאת היטב בתוצאותיה הכספיות: את שנת 2018 סיימה החברה עם הכנסות של 32.9 מיליון שקל ואילו בשנת 2019 הן יותר משולשו ועמדו על 115.1 מיליון שקל. במקביל, הרווח התפעולי עלה מ-3.2 מיליון שקל ל-12.5 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי גדל מ-2.3 מיליון שקל ל-9.5 מיליון שקל. את שלושת הרבעונים הראשונים של 2020 סיימה אלירן עם הכנסות של 158.9 מיליון שקל, רווח תפעולי של 26.3 מיליון שקל ורווח נקי של 20.2 מיליון שקל.
"מאמין שאנחנו רק בתחילת הדרך"
תדיראן, החברה המובילה בישראל באספקת מערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, פועלת במקביל בשוק המסחרי והתעשייתי. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל לאחר שמנייתה עלתה בכ-50% בשנה האחרונה. את שלושת הרבעונים הראשונים של השנה סיימה החברה עם גידול בהכנסות של 14.3% ל-790.1 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי עמד על 114.9 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על 84.6 מיליון שקל.
משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן, ציין: "תדיראן מרחיבה את פעילותה בתחום האנרגיה בישראל, צעד המהווה נדבך נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה שלנו. רכישת אלירן סולאר, מובילת שוק בתחום היבוא, תכנון, הפצה וסחר של מוצרים להרכבת מערכות פוטו-וולטאיות, שלה בסיס לקוחות רחב וסינרגטי לתדיראן, מהווה דריסת רגל בשוק הצומח של האנרגיה הפוטו-וולטאית ומרחיבה את הצעת הערך ללקוחותינו. בכוונתנו למנף את היכולות ונכסי הליבה שצברנו במשך 60 שנה תוך מיקוד בשווקי הליבה שלנו - ביתי, מסחרי ותעשייתי. תחום האנרגיה הסולארית מאופיין במגמת צמיחה מהירה בעשור האחרון ולאור יעדי משרד האנרגיה להגברת ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת בעשור הקרוב, אנחנו מאמינים כי מגמה זו צפויה להימשך ביתר שאת. תדיראן ממוקדת מטרה בהובלת שווקי פעילותה, בין היתר, באמצעות פיתוח עסקי, פיתוח מוצרים ובמימוש התכנית האסטרטגית והיעדים שהציבה לעצמה לצמיחה בשנים הקרובות".
אלירן טוויטו, מייסד אלירן סולאר מסר: "אני שמח מאוד על העסקה ומתרגש להצטרף למשפחת תדיראן. במשך העשור האחרון הקמנו חברה מובילה. אני מאמין שאנחנו רק בתחילת הדרך וביחד עם תדיראן נוכל להוביל את החברה לקפיצת מדרגה נוספת בתחום הפעילות שלנו, שמימש עד כה רק חלק קטן מהפוטנציאל שגלום בו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה