השוק

רוסיה מחמירה את סנקציות הגז: מדינה נוספת תנותק מאספקה

החל מהיום רוסיה נוקטת בסנקציה חדשה כלפי אירופה: פינלנד תהפוך למדינה האירופית השלישית במספר שתנותק מגז רוסי. זאת בעקבות סירובה לשלם עבורו ברובל, המטבע הרוסי, המשבר בא על רקע מלחמת רוסיה-אוקראינה ובקשתה של פינלנד להצטרף לנאט"ו
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה, pexels, unsplash)

החל ממחר (ראשון) פינלנד תהפוך למדינה האירופית השלישית שתנותק מגז רוסי, בעקבות סירובה לשלם עבורו ברובל, המטבע הרוסי. זאת על על רקע המלחמה באוקראינה ובקשתה של פינלנד, בעקבות שבדיה, להצטרף לנאט"ו.
 


ספקית הגז הגדולה בפינלנד, גאסום, המצויה בבעלות ממשלתית מלאה, הודיעה אמש כי החל מהיום בבוקר תיעצר אספקת הגז הרוסית. עוד הוסיפו בחברה הפיני כי התרחיש היה מצוי על שולחנם והם התכוננו היטב. הם ציינו כי "לא תהיה הפרעה באספקת הגז, נוכל לספק את הביקוש בחודשים הקרובים".

יש לציין כי הגז הרוסי מהווה 5% בלבד מצריכת האנרגיה של פינלנד, ומשמש בעיקר לטובת תעשייה ומפעלים, ולא לחימום ביתי פרטי כמו במדינות אחרות באירופה, כך שההחלטה של הפינים לא להתקפל מול הדרישות הרוסיות היה מושכל ומחושב.
 


עד שהעניין יבוא על מקומו בשלום, פינלנד תקבל גז מהצינור המגיע מאסטוניה, אך הקיבולת שלו עלולה שלא להספיק, מאחר שאספקת הגז הרוסי מהווה כ-70% מכלל צריכת הגז במדינה. ממשלת פינלנד, חלק מתגובה לאירוע, הודיעה כי תשכור יחד עם מדינת אסטוניה אסדה צפה לקבלת גז נוזלי לקראת חודשי החורף הקרובים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראל לתמוך באוקריאנה
    דחוף 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיפת -ברזל לאוקריאנה בעזרת -השם.
    סגור