השוק

תעסוקת נשים במגזר? סניף חדש ייפתח, וזה סכום ההשקעה

מהנגב אל המרכז: מפעל נזיד מרהט מתרחב ופותח סניף חדש בטייבה בעלות של 15 מיליון שקל. המפעל יספק תעסוקה לתושבי האזור, בדגש על תעסוקת נשים
מערכת ice | 
אברהים נסאסרה סנדרין מונטסמה (צילום ניר סלקמן יחצ)
חברת נזיד תעשיות מרהט, בניהולו של שי עמירה ובבעלות קבוצת תמאם וקרן ההשקעות ברידג'ס ישראל, מתרחבת ופותחת מפעל נוסף בטייבה, בהשקעה של 15 מיליון שקל.
המפעל צפוי לספק בכל יום אלפי מנות מזון למוסדות חינוך ומפעלים באזור המרכז. חברת נזיד נוסדה על ידי היזם הכלכלי-חברתי אברהים נסאסרה, תושב לקיה, במטרה לקדם שינוי כלכלי-חברתי בנגב, להעניק תעסוקה לנשים בדואיות ולתת מענה לצרכים בתחום ההסעדה בארץ. פעילותה העיקרית של החברה היא ייצור ואספקה של ארוחות חמות לבתי ספר ולגני ילדים בכל רחבי הארץ, מכל הדתות ועם תקני כשרות ואיכות מחמירים.
 
המפעל החדש צפוי להעסיק כ-100 עובדים החיים באזור, בדגש על העסקת נשים. יכולת הייצור שלו תגיע לכ-25 אלף מנות ביום, שיוצרו בשיתוף פעולה עם שפים ודיאטנית קלינית.
גודל המפעל 1,200 מ"ר והוא כולל מערכות תיעוש ואחסון מתקדמות וחכמות. חברת נזיד מתמחה בהתאמה תרבותית של מנות המזון לאוכלוסיות התלמידים השונות, למשל: צבע האורז, צורת הקציצות, התבלון ובחירת הירקות.
בשנת 2019 קרן ברידג׳ס ישראל, קרן האימפקט הגדולה בארץ, החליטה להשקיע בחברת נזיד אימפקט פוד 14 מיליון שקל למטרת האצת הצמיחה בחברה. הקרן זיהתה פוטנציאל גבוה בשני אספקטים. האחד, האימפקט החברתי שהמפעל מקדם.
 
ע"י העסקת נשים מהחברה הערבית, כולל בתפקידי ניהול, המפעל עוזר לפתור את הפערים בהעסקת נשים בחברה הערבית. שנית, פוטנציאל גבוה לצמיחה כלכלית. החברה זיהתה צורך שוק במנות לתלמידי בי"ס וגנים שיהיו מגוונות ומתואמות לאוכלוסיות השונות. ממפעל קטן ברהט, ובהובלתו של מנכ"ל החברה שי עמירה, המפעל התרחב וצמח, כולל בתקופת הקורונה. ככל שהמפעל צומח כלכלית, כך גם התרומה החברתית לצמצום הפערים החברתיים גדלה בהלימה.
אברהים נסאראה מייסד ויו"ר קבוצת תמאם: "קבוצת תמאם ממשיכה להתרחב וממשיכה לממש ולהגשים את חזונה – הקמת מפעלים ומודלים כלכליים חברתיים בני קיימא. אנחנו כאן כדי לשפר את המציאות, להעניק מקומות תעסוקה לנשים ולאנשים עם צרכים מיוחדים, ולחולל שינויים כלכליים-חברתיים בנגב ובכלל. המפעל החדש והמתקדם שאנחנו חונכים בטייבה הוא ביטוי נוסף של חזון זה. הסניף כולל מערכות תיעוש מתקדמות וחכמות, שיטות אחסון מהמתקדמות בעולם, איכות ללא פשרות, מאות עובדים, יכולת ייצור של כ-20 אלף מנות ביום, תעסוקת נשים, מזון מותאם לצורכי האוכלוסייה, שפים מהשורה הראשונה וטכנולוגיות מזון מתקדמות".
סנדרין מונטסמה שותפה מנהלת בקרן ברידג'ס ישראל: "חברת נזיד מייצרת עבורנו תשואה פיננסית גבוהה לצד אימפקט חברתי משמעותי, שנוצר מהעסקה הוגנת של נשים מהחברה הערבית והבדואית. חברת נזיד תורמת לפתרון בעיית התעסוקה הנמוכה בקרב נשים מהחברה הערבית." עוד הוסיפה סנדרין "שיתוף הפעולה עם אברהים ושי החל בשנת 2019 ומאז ההשקעה שלנו החברה רק צמחה, צלחה את תקופת הקורונה, הגדילה את כמות העובדות, ועמלה על התכניות העתידיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה