עסקי ספורט

בהשקעה של 170 מיליון שקל: תכנית החומש במגזר הבדואי

ביוזמת משרד התרבות והספורט: תכנית החומש לחברה הבדואית בנגב תיחשף היום בכנס השקה מיוחד בעיר רהט תחת הכותרת "ההשקעה של היום ההצלחה של מחר"
מערכת ice | 
מתחם הספורטן בחיפה (צילום חיים דדוש)
תכנית החומש לחברה הערבית בכלל והחברה הבדואית בנגב הינה תכנית אסטרטגית ומהפכנית של משרד התרבות והספורט ומשרד הרווחה והביטחון החברתי, לקידום והנגשת תחומי הספורט והתרבות לחברה הבדואית בנגב, תוך מתן דגש על מיגור האלימות, צמצום פערים חברתיים, קידום השוויון, אורח חיים ספורטיבי ותרבותי, חיזוק תשתיות, קידום אומנים, יוצרים, ספורטאים וספורטאיות אשר יובילו לתחרותיות והשגיות. 
בין כל אלו, התכנית צפויה להביא בתחום הספורט לשדרוג מתקני ספורט ולהקמתם של מתקני ספורט חדשים וחדשניים, בהם: בריכות שחייה, אולמות ספורט, מתקני ג'ודו, טניס מגרשי אתלטיקה, כדורגל וכדורסל בהתאם לצרכי הרשויות. בתחום התרבות, עתידה התכנית להקים עוגני תרבות כגון מוזיאונים, מרכזי מורשת, סינמטק, בית ספר גבוה להוראת התיאטרון והאומניות, הטומן בחובו אופק מקצועי לבוגריו. בנוסף יושקעו במסגרת התכנית משאבים לשימור ושיקום מבנים היסטוריים שישמשו כמבני תרבות.
 
כמו כן, תכנית החומש תכלול בתוכה תכנית אסטרטגית מובנית לאיתור וטיפוח ספורטאים וספורטאיות עילית, אשר יגדילו את הייצוג של החברה הערבית בתחרויות ובנבחרות ישראל. על פי החלטות הממשלה, משרד התרבות והספורט ומשרד הרווחה והביטחון החברתי ישקיעו כ- 170 מיליון שקלים בתכנית זו.
שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "הבשורה שאנחנו מביאים בתוכנית החומש, מצטרפת למגוון הפעולות לחיזוקה של חברה שוויונית בה לכולם יש גישה לספורט ולתרבות. יש לתרבות ולספורט יכולת לגשר על פערים ולהעניק הזדמנויות אמיתיות ובימים של אלימות קשה, יש לכך חשיבות רבה במיוחד.״
מנכ"ל משרד התרבות, רז פרויליך: "לאחר עבודה מאומצת של עובדי משרד התרבות והספורט, אנו שמחים להציג את תכנית מספר 1279  לחברה הבדואית מתוך תכנית החומש הרחבה. במשך תקופה ארוכה פעלנו רבות להוציא את התוכנית לפועל מתוך אמונה כי התרבות והספורט מהוות בסיס חזק להטמעת ערכים של אחווה, שותפות ומניעת אלימות  סמים ואלכוהול. התכנית תקדם באופן משמעותי שוויון הזדמנויות בחברה הבדואית ותסייע למיגור האלימות והפשיעה. אני רוצה להודות לצוות עובדי משרד התרבות והספורט ושותפנו נציגי הרשויות המקומיות על שיתוף הפעולה שאת פירותיו נראה במעלה הדרך והשנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה