השוק

אלקטרה בעסקה של מאות מיליוני שקלים: זה המתקן שמכרה

קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל רוכשת את מניות אלקטרה בפי.אס.פי שבבעלות מתקן אגירה חדשני שביכולתו להוסיף לרשת החשמל בזמן קצר הספק מותקן של 300 מגה-וואט למשך כ-10 שעות
מערכת ice | 
איתמר דויטשר מנכל אלקטרה (צילום טל גבעוני)

קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל, הודיעה היום (שני) כי השלימה עסקה לרכישה מידי אלקטרה של מלוא החזקותיה, המהוות 25.5% מהון מניותיה של פי.אס.פי השקעות בע"מ, אשר בבעלותה מתקן אגירה שאובה במעלה הגלבוע בהספק מותקן של 300 מגה-וואט זאת בעבור תמורה של כ-227 מיליון שקלים.


במסגרת העסקה נקבע מנגנון לתוספת תמורה בסך של עד 25 מיליון שקלים, בכפוף לשיפורים עתידיים בתקבולי מתקן האגירה. עוד מציינים בחברה, כי 5 מיליון שקלים מתוך התמורה הנוספת שולמו למוכרת במועד השלמת העסקה כמקדמה על חשבון התמורה הנוספת, וככל שלא יתקיים התנאי לתמורה הנוספת עד לחודש יולי 2026 תושב המקדמה לקרן, בתוספת ריבית והצמדה כפי שנקבע.
 


הקרן תממן את העסקה ממקורותיה העצמאיים ובאמצעות נטילת חוב נחות (non-recourse) שיועמד בקומת ביניים לטובת רכישת המניות. לצורך כך, התקשרה הקרן, עם קרנות הפנסיה המנוהלות על ידי עמיתים – קרנות הפנסיה הוותיקות, בהסכם לנטילת חוב נחות בהיקף של 115 מיליון שקלים. ההלוואה מטעם עמיתים נושאת ריבית בטווח של 3.45%-3.75% לשנה וצמודה (קרן וריבית) למדד המחירים לצרכן. הריבית תשולם החל מתום 18 חודשים ממועד נטילת ההלוואה. קרן ההלוואה תפרע במלואה בתשלום אחד בתום שבע שנים ממועד נטילת ההלוואה.

 



בקרן מסבירים, כי מבנה ההלוואה אשר מורכב מפירעונות ריבית בלבד עד מועד הבולט משפר את תשואת הדיבידנד הצפויה לה בשנים הקרובות. להערכת הקרן, התשואה על ההון המושקע של הקרן במסגרת העסקה צפויה לעמוד על שיעור של 11% עד 12% לשנה.
 



מתקן האגירה מאפשר מתן מענה למחסור בחשמל בזכות יכולתו להוסיף לרשת החשמל בזמן קצר הספק מותקן של 300 מגה-וואט למשך כ-10 שעות. פעולת מתקן האגירה מבוססת על המרה של אנרגיה חשמלית לאנרגיה פוטנציאלית באמצעות שאיבה של מים ממאגר תחתון לעליון (בנפח של כ-2.7 מיליון מ"ק על שטח של כ-200 דונם, כל מאגר) בשעות בהן הביקוש לחשמל בשפל, ובעת הצורך, מומרת אנרגיה זו בחזרה לאנרגיה חשמלית על ידי הזרמת המים דרך פיר אנכי אל צמד טורבינות המייצרות חשמל ומשם אל המאגר התחתון.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה