השוק

רמי לוי נכנע לבעלי המניות: זה האוליטימטום של קופיקס

איש העסקים ובעל השליטה בקופיקס, הסכים לדרישת בעלי המניות ברשת בתי הקפה שלא לשלם תמלוגים על השימוש במותג 'רמי לוי':  "לאור המשתקף ממצבה הכספי"
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/ רשת קופיקס)

קופיקס הודיעה השבוע (שני) לחברת רמי לוי שיווק השקמה, כי איננה מתכוונת לשלם על השימוש במותג "רמי לוי" בשנה הנוכחית, זאת בשל דרישה של בעלי המניות האחרים בקופיקס, בה מחזיק איש העסקים בלמעלה מ-60% מהמניות. בעקבות כך הודיעה רשת הסופרים, שגם היא בשליטת לוי, כי תענה לדרישה ותקפיא את הבקשה לתמלוגים.
 


כך עולה מהודעת החברות שפורסמה ב'כלכליסט', לפיה: "לאור המשתקף ממצבה הכספי של קופיקס כפי שעולה מדו"חות 2021, רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה מסכימה להקפיא את דרישתה לתשלום תמלוגים בגין השימוש בשם 'רמי לוי בשכונה' במהלך שנת 2022 ולהעניק לחברה זכות שימוש לא בלעדית במותג 'רמי לוי' בסניפי המרכולים של סופר קופיקס ללא תמורה עד סוף שנת 2022".

קופיקס נחשבת חברה לא רווחית, כשרק במרץ האחרון דווח כי סיימה גם את שנת 2021 בהפסד. הוצאות ההנהלה והכלליות של זרוע המרכולים, קפצו ב-35% והגיעו ל-5.8 מיליון שקל. כמו כן גם בהוצאות אחרות רשמה קופיקס זינוק ניכר של 68.5%, בעקבות סגירת סניפים, והוצאות חד פעמיות אשר נוצרו מתשלומי היטלים לאחר פשרה שנחתמה עם רשויות המס.
 


אם זה לא מספיק, קופיקס ביצעה הפרשה לירידת ערך בגובה 1.8 מיליון שקל, על הלוואת בעלים בגובה 2.5 מיליון דולר. אותה הלוואה ניתנה לקופיקס על ידי זרוע בתי הקפה (אורבן קופיקס) לחברת קופיקס גלובל הקפריסאית, בה מחזיקה אורבן קופיקס ב-42.2%, שמחזיקה בחברה רוסית שמרכזת את פעילות בתי הקפה ברוסיה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה