השוק

שטראוס בצרות בגלל הריקולים? הרווח הנקי צלל ב-79%

קבוצת שטראוס מסיימת את הרבעון הראשון של 2022 עם עליה של כ- 11.5% בהכנסות ובירידה של כ-79.2% ברווח הנקי. הצמיחה בהכנסות נובעת מעליה במכירות של שטראוס קפה, מגזר בריאות ואיכות חיים ושטראוס מים; השחיקה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מאירוע הריקול בחטיבת הממתקים
מערכת ice |  2
אייל דרור מנכ"ל שטראוס (צילום ויקיפדיה, סיוון פרג)
קבוצת שטראוס פרסמה הבוקר (רביעי) את דוחות הרבעון הראשון לשנת 2022 שהושפעו מהותית מהריקול בחטיבת הממתקים שביצעה החברה בסוף חודש אפריל. החברה מדווחת על הכנסות של כ-2.2 מיליארד שקל המהווים צמיחה של כ-11.5% אורגני בניטרול השפעת מטבע, אך רושמת פגיעה של כ- 64.7% ברווח התפעולי שהסתכם בכ- 102 מיליון שקל וירידה חדה של כ-79.2% ברווח הנקי לבעלי המניות שהסתכם הרבעון לכ- 43 מיליון שקל.
השפעת הריקול ברבעון הראשון לשנת 2022 באה לידי ביטוי בפגיעה במכירות של מגזר תענוג והנאה בסכום של כ-60 מיליון שקל. מגזר בריאות ואיכות חיים הכוללת בין היתר את פעילות המחלבה, יד מרדכי וחטיבת האוכל צמח בכ-4.8% לכ-669 מיליון שקל. סך המכירות של שטראוס ישראל ברבעון, כולל הפגיעה בחטיבת ממתקים, הסתכמו לכ-975 מיליון שקל, עליה של כ-0.1% לעומת רבעון מקביל אשתקד ובהפסד תפעולי של כ-15 מיליון שקל.
 

פעילות הקפה של החברה נהנתה מרבעון ראשון חזק שהסתכם בצמיחה של כ-32.6% במכירות שנבעו הן מעליה במכירות של מגזר הקפה הבינלאומי והן במכירות של מגזר קפה ישראל וכן מגידול ברווח התפעולי של כ-7% לכ-105 מיליון ש"ח. פעילות הקפה בברזיל, בפולין, ברומניה ובסרביה צמחו ברבעון זה בשיעור דו ספרתי במטבעות מקומיים והפעילות בישראל צמחה בכ-2.7%. המכירות ברוסיה ואוקראינה ירדו בכ-13.3% במטבע מקומי בשל המלחמה בין המדינות. במהלך חודש מרס התחדשה הפעילות באוקראינה באופן חלקי והיא נמשכת בהיקף שהולך וגדל במהלך הרבעון השני.

חברת סברה יצרנית ומשווקת הסלטים המצוננים סיימה את הרבעון הראשון בירידה במכירות של כ-32.4% אשר הסתכמו לסך של כ-97 מיליון שקל (במונחי 50%) ועם הפסד תפעולי של כ-15 מיליון שקל (במונחי 50%), זאת בשל שיבושים במערך הייצור הנובעים מתכנית ההתאמות של המפעל. שטראוס מים סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של כ- 183 מיליון שקל ועם עליה של כ-7.5% לעומת הרבעון המקביל, הנובעת מגידול במצבת הלקוחות וממכירת מכשירים חדשים בפעילות בישראל. הרווח תפעולי של החברה הסתכם לסך של כ-25 מיליון שקל ועלה בכ-15.5% בעקבות הגידול במכירות בישראל ומשיפור ברווח הנקי של פעילות חברת המים בסין שצמחה בכ-47.6%.

גיורא בר-דעה מנכ"ל קבוצת שטראוס: "לצד צמיחה בפעילות הקפה הבינלאומית לרבות התאוששות בפעילות באוקראינה, המשך צמיחה בפעילות חברת המים בישראל ובסין וצמיחה בכלל הפעילות בישראל, מתמודדת הקבוצה עם אתגר מורכב בסברה ובפעילות הממתקים בישראל. שטראוס קבוצה חזקה שידעה כבר תקופות ואירועים משבריים מורכבים. החוסן שלה אפשר לה מאז ומעולם לא רק לצאת מהמשבר באופן מוצלח, אלא אף לצמוח מתוכו ולהפוך לחברה טובה יותר. האתגר הוא תפעולי, פיננסי ושיווקי, אני משוכנע כי החוסן המותגי, הפיננסי והאנושי יאפשר לנו שיקום מוצלח וחזרה לפעילות ולצמיחה בטווח זמן לא ארוך".
עוד הוסיף: "תהליך החזרת המפעל בנוף הגליל לפעילות נמצא בעיצומו, אנו עושים את כל המאמצים על מנת להשלים את התהליך עוד לפני פקיעת המועד שנקבע על ידי משרד הבריאות במטרה לחזור ולייצר את מותגי הממתקים האהובים בהקדם האפשרי. במקביל, החברה ממשיכה במימוש תוכניות העבודה ובקידום המיקודים האסטרטגים, תוך דגש על עולמות החדשנות בפעילות הפודטק המתבצעת דרך חממת ""The Kitchen. בהמשך לאסטרטגיה ולזכייה במכרז החממות - אנו משיקים בימים אלו את חממת  "The Kitchen Hub 2"עם שותפים בינלאומיים. נכון למועד הדו"ח עומד השווי ההוגן של אחזקות הקבוצה בחברות החממה על כ-412 מיליון שקל לעומת כ-149 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם יקרים מדי
    אליעד 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטראוס עלית יקרים מדי יש חברות ישראליות נוספות
    סגור
  • 1.
    183 מיליון ממכירת מים ! (ל"ת)
    רוברט 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור