השוק

שטראוס מסתבכת: מדוע ביקשה פרטים אישיים מצרכנים?

הרשות להגנת הפרטיות החלה בבדיקה עם שטראוס: מהי פשר הדרישה של ענקית המזון לפרטים אישיים מצרכנים שביקשו החזר כספי על המוצרים שנקראו לריקול
מערכת ice | 
גיורא בר דעה, עפרה שטראוס ואייל דרור (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, דוד כהן)
הרשות להגנת הפרטיות ביצעה הבוקר (חמישי) פיקוח במשרדי חברת שטראוס בעקבות הריקול המקיף שביצעה החברה, במטרה לבחון האם אופן איסוף המידע, קבלת הסכמת הצרכנים לאיסופו ואופן אבטחתו נעשו בהתאם לחוק הגנת הפרטיות ולתקנות מכוחו.
ממידע שהעבירה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שהתריעה על חשש לפגיעה בציבור בצרכנים ומתלונות נוספות שהגיעו לרשות להגנת הפרטיות ובדיקות עצמאיות שערכה, עלה כי במסגרת הליך הריקול שמבצעת החברה בעקבות פרשת הסלמונלה, היא דורשת מצרכנים המעוניינים לקבל ממנה החזר בגין מוצרים האסורים לצריכה, למסור לה מידע אישי, לרבות מספר תעודת זהות, וזאת כתנאי לקבלת ההחזר הכספי.
הבוקר, פקדו מפקחי הרשות את משרדי החברה, כדי לבדוק את סוגי המידע אותו אוספת החברה במסגרת הריקול והסיבות לאיסופו, דרכי אבטחתו והשימושים שנעשים בו. במסגרת הפיקוח, נבדק האם איסוף המידע, השימוש בו ואבטחתו - נעשים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע).
 
הרשות מדגישה כי איסוף מידע רגיש לרבות מספרי ת.ז, מהווה מאגר מידע כמשמעותו בחוק וקיימת חובה לרושמו בפנקס מאגרי המידע, ואף חלה על מאגר מסוג זה לכל הפחות רמת אבטחה בינונית בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות.
ברשות להגנת הפרטיות אמרו: "ממצאי הפיקוח הראשוניים וכן הנחיות מפורטות לשם הגברת עמידתה של החברה בהוראות החוק והתקנות ימסרו לה בהמשך. יצוין, כי חברת שטראוס משתפת פעולה עם הליך הפיקוח.
"תשומת לב ציבור הצרכנים המבקשים לקבל החזר במסגרת הריקול, כי על פי חוק הגנת הפרטיות, כאשר צרכן מתבקש למסור מידע אישי על אודותיו, על מבקש המידע לציין את הפרטים המפורטים להלן: אם חלה על אותו צרכן חובה חוקית למסור את המידע, או שמסירת המידע תלויה ברצונו ובהסכמתו; המטרה אשר לשמה מבוקש המידע; למי יימסר המידע ומטרות המסירה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה