השוק

מגדל ביטוח סוגרת רבעון מוצלח עם צמיחה משמעותית ברווחים

חברת הביטוח פרסמה את תוצאות הדוח הכספי, ממנו עולה כי רשמה רווחים בסך 294 מיליון שקל לעומת 233 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד: "מגמות אלו, בימים אלה של חוסר יציבות בשווקים, מדגישות את חוסנה ובסיסה האיתן של קבוצת מגדל ויכולותיה להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניה"
מערכת ice | 
שגיא יוגב מנכ"ל מגדל ביטוח (צילום יונתן בלום, Magma Images)
מגדל ביטוח מדווחת היום (שלישי) על תוצאותיה לרבעון הראשון לשנת 2022. על פי הדוח שפרסמה חברת הביטוח, ברבעון הראשון לשנת 2022 נרשם רווח כולל של כ-294 מיליון ש"ח, לעומת רווח בסך של כ-233 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-26%.
היקף הנכסים המנוהלים עמד על כ-377 מיליארד שקל, נכון ל-31.03.2022, לעומת כ-338 מיליארד שקל נכון ל-31.03.2021, עלייה של כ-11%.
 
על פי החברה, הגידול ברווח הכולל הושפע מעלייה של עקום הריבית שהביאה לקיטון בהתחייבויות הביטוחיות בסך של כ-1.6 מיליארד ש"ח, בעיקר בביטוח חיים ובביטוח סיעודי. מנגד, נרשמו הפסדי השקעות עודפים של כ-1.3 מיליארד ש"ח הנובעים מירידה בשערי אגרות החוב והמניות בחו"ל.
ברבעון המדווח חלה עלייה ניכרת במכירות בכל תחומי הפעילות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד – הן בתחום חא"ט, בפרט בפנסיה ובמוצרים פיננסיים (מוצרי חסכון, גמל והשקעה), והן בתחום ביטוח כללי ובמוצרי בריאות פרט.
הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים ברבעון המדווח הסתכמו בכ-6.9 מיליארד שקל, עלייה של כ-20% לעומת ברבעון המקביל אשתקד, שהתבטאה בכל תחומי הפעילות. בהפקדות חד פעמיות בגין חוזי ביטוח ובתקבולים חד פעמיים בגין חוזי השקעה נרשמה עלייה של כ-118% ברבעון המדווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנוסף נרשם גידול של כ-25% בהפקדות בגמל, כ-11% בהפקדות בפנסיה וכ-13% בפרמיות ברוטו בביטוח כללי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
יו"ר מגדל ביטוח, יפתח רון טל ומנכ"ל מגדל ביטוח, שגיא יוגב, מסרו: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2022 עם רווח כולל של 294 מיליון שקל, המהווה גידול משמעותי  בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וצמיחה בקווי העסקים של החברה תוך שנמשכת מגמת הגידול במכירות, התואמת את תכניות העבודה של החברה השמה דגש על מכירת מוצרים בהתאם למיקודים העסקיים שהגדירה.
מגמות אלו, בימים אלה של חוסר יציבות בשווקים, מדגישות את חוסנה ובסיסה האיתן של קבוצת מגדל ויכולותיה להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניה ובפני העולם העסקי כולו נוכח השינויים התכופים בשוק ההון ובסביבה הכלכלית. במהלך הרבעון הורגשה השפעה ניכרת של שני גורמים מקרו כלכליים מרכזיים: עליית הריבית, שהביאה לשחרור עתודות, והתשואות השליליות בשוק ההון. חוסר היציבות בשוק ההון מדגיש את חשיבות  גיוון האפיקים בתיקי ההשקעות והגדלת שיעור ההשקעות הריאליות והאלטרנטיביות. תחום עליו שמה החברה דגש בשלוש השנים האחרונות, מתוך ראיה אסטרטגית וארוכת טווח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה