השוק

כלל ביטוח: צבירה חיובית של 5 מיליארד שקל ברבעון

כלל ביטוח מפרסמת הבוקר את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה ל-2022, וחושפת תשואה של 11.4% לבעלי המניות. לצד זאת מדווחת החברה על ירידה משמעותית ברווחים לעומת התקופה המקבילה, ומייחסת את המגמה הזאת להעלאת הריבית בתחילת השנה
מערכת ice | 
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים (צילום סיון פרג)
כלל החזקות עסקי ביטוח מדווחת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2022. לפי הודעת החברה, הפרמיות והתקבולים שהורווחו ברוטו, הסתכמו לסך של כ-7.2 מיליארד שקלים, לעומת סך של כ-5.5 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד - שיקוף גידול של כ-29%.
שיעור היחס בין סך הוצאות הנהלה וכלליות, עמלות, הוצאות שיווק והוצאות רכישה אחרות לסך הפרמיות שהורווחו ברוטו, דמי גמולים ותקבולים בגין חוזי השקעה, ירד לכ-10.4%, זאת בהשוואה לשיעור של כ-12.8% ברבעון המקביל אשתקד.
 
הרווח הכולל לאחר מס ברבעון הראשון של שנת 2022 עמד על כ-221 מיליון שקלים והושפע בעיקרו מהירידות בשווקים והעלייה בריבית. ברבעון המקביל אשתקד, הרוויחה החברה סך כולל של כ-402 מיליון שקלים 
סך ההון המיוחס לבעלי המניות של החברה ב-31.03.2022 הסתכם בכ-8.4 מיליארד שקלים, זאת לעומת כ-7.7 מיליארד שקלים ב-31.12.2021, גידול של כ-9% הנובע מרווחי החברה ומהנפקת ההון שבוצעה בתחילת השנה התשואה להון במונחים שנתיים ברבעון הראשון של 2022 עמדה על שיעור של כ-11.4%.
 
היקף הנכסים המנוהלים של החברה הגיע לשיא חדש של כ-290 מיליארד שקלים, גידול של 1.3%, אל מול סוף שנת 2021, זאת על אף הירידה בשוקי ההון.
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים: "תוצאות הרבעון משקפות את המשך המגמה של החברה לצמיחה בהכנסות, תוך ייעול מבנה ההוצאות, דבר המעיד על המשך שיפור איכות פעילות הליבה שלה.
"אנו פותחים את השנה עם הכנסות גבוהות ורווח נאה, זאת למרות הירידות בשוקי ההון.  הפרמיות שהורווחו ברוטו, דמי הגמולים והתקבולים בגין חוזי השקעה בתקופת הדוח הסתכמו לסך של כ-7.2 מיליארד, צמיחה מרשימה של כ-29% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. במקביל, שיעור ההוצאות והעמלות מפרמיות ותקבולים, ירד.
"כלל ממשיכה להוביל בתשואות לעמיתים גם בתקופה זו של תנודתיות בשווקים, ומציגה נתונים מרשימים של צבירה נטו חיובית של כ-5 מיליארד שקלים בתחומי הפנסיה והגמל. בתוך כך, היקף הנכסים המנוהלים של החברה הגיע לשיא חדש בסוף הרבעון הראשון של שנת 2022, ועומד על כ-290 מיליארד שקלים.
"בתחילת חודש אפריל, כחלק ממהלך שמטרתו להרחיב את פעילות חברת ההחזקות, חתמנו על מסמך הבנות עם קבוצת Max. עסקה זו, ככל שתושלם, צפויה לצקת תוכן משמעותי לכלל החזקות, לשפר את הפרופיל הפיננסי של הקבוצה ואת איתנותה".
 
חיים סאמט, יו"ר כלל החזקות עסקי ביטוח: "כלל ביטוח ופיננסים ממשיכה להציג רווחיות גבוהה בעסקי הליבה שלה, ומציגה צמיחה מרשימה בפרמיות ותקבולים של כ-1.6 מיליארד שקלים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם הכניסה לשנת 2022, קיבל דירקטוריון החברה החלטה לממש מתווה של חיזוק חברת ההחזקות וגיוון מקורות ההכנסה והרווח שלה.
"בתוך כך, נחתם מזכר הבנות לרכישת Max. רכישה זו תוכל להוות הזדמנות להרחבת פעילות הקבוצה באמצעות בניית זרוע פיננסית, לצד הפעילות הנרחבת בחברת הביטוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה