השוק

מנכ"ל כלל: "עסקת MAX לא תהיה לעומתית, חלק ניכר מהכסף בקופה"

יורם נוה, המנכ"ל המוערך של כלל ביטוח, אומר כי היום כולם מבינים את העיתוי של גיוס ההון שהיה בתחילת השנה כשחלק ניכר מהכסף למימון עסקת מקס כבר נמצא בקופה: "אני אופטימי ביחס להתממשות העסקה ואני לא רוצה שהיא תהיה לעומתית. לא עם הרגולטורים ולא עם בעלי המניות"
ניצן כהן | 
יורם נוה (צילום סיון פרג)
כלל ביטוח פרסמה את הדו"חות הכספיים המרשימים שלה לרבעון הראשון של השנה ונראה שהשינויים בסביבת הריבית והמגוון הרחב של המוצרים עשו לה רק טוב. החברה נמצאת לפני עסקה שהיא לא פחות מדרמטית שיכולה לשנות את הדרך שבה אנחנו מסתכלים היום על כלל ביטוח. כלומר: לא עוד חברת ביטוח, אלא חברה פיננסית מתקדמת שמתמודדת בזירת אגרוף של שחקנים במשקל כבד – הבנקים.
כמה תעלומות יש בעסקה הזו: התעלומה הראשונה היא לוחות הזמנים והתעלומה השניה היא כיצד מתכוונים בכלל לממן אותה. יורם נוה פותר את התעלומות האלה בשיחה עם ice. "מדובר באחת העסקאות המורכבות בכלכלה הישראלית. לא רק בהיבט הכספי אלא במספר הרגולטורים שצריך לדבר איתם ולהניח את דעתם. וגם מבחינת בעלי המניות שלנו זו לא עסקה טריוויאלית. כל התהליך הזה יכול לקחת גם חצי שנה ואין כל וודאות שהעסקה תתממש אבל אני אופטימי ביחס להתממשות שלה. חצי שנה זה זמן סביר".
 
איך תממנו את העסקה הזו?
"עכשיו ברור לכולם למה נבחר העיתוי בהנפקת המניות שעשינו בתחילת השנה. אז נכון להיום מתוך עלות כוללת של 1.6 מיליארד שקל יש לנו בקופה 500 מיליון שקל במזומן. במסגרת מתווה ההסכם אנחנו לוקחים על עצמנו את החוב של החברה – בהיקף של 880 מיליון שקל שיורד מהסכום הכולל של העסקה (2.5 מיליארד שקל) . עוד יש בהסכם סעיף שמאפשר לנו להקצות מניות של חברת האחזקות בהיקף כספי כולל של כ- 400 מיליון שקל ואז, בתאום וברגישות המתבקשת, אנחנו נצא לגיוס כשנחליט בהמשך על הדרך הנכונה של ניהול ההון שלנו כלומר, תמהיל של הון וחוב".
השווקים מיטלטלים עכשיו, יכול להיות שיהיו התנגדויות למימוש העסקה?
"אני לא רוצה עסקה לעומתית, לא מול הרגולטורים ולא מול בעלי המניות. אנחנו נקדיש את כל הזמן שצריך כדי להסביר את העסקה וכדי לקבל את התמיכה של כולם. אני מדגיש שאין וודאות שהעסקה תושלם, אבל אני אופטימי ביחס להתממשות שלה".
לחברת האחזקות אין היום חוב, לקחת שם חוב זה לא בעייתי?
"לא, לחברת האחזקות לא היו מקורות תזרימיים אבל היום, עם פרסום הדוחות של מקס לרבעון הראשון של 2022, כולם רואים ש -MAX היא חברה טובה שמייצרת רווחים בקצב של 200 מיליון שקל בשנה והיא משלמת דיווידנדים אז כעת אנחנו מרגישים עם זה נוח. כמובן שכל גיוס יהיה בתמהיל הנכון גם לעסקה אבל גם לניהול הון נכון של הקבוצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה