השוק

בכיר במערכת הבנקאית: "דיסקונט גייס פי 3 מהתכנון"

גורם בכיר במערכת הבנקאית אומר ל-ice כי המשקיעים העדיפו את הריבית המגולמת בסדרה הקבועה על פני המשתנה שלהערכתם תניב תשואה נמוכה; דיסקונט הפריח בלון ניסוי לפני מספר חודשים עם הנפקת נע"מ והצליח להוזיל משמעותית את עלויות ההון שלו
ניצן כהן | 
בנק דיסקונט (צילום Magma Images)
גורם בכיר במערכת הבנקאית אומר היום כי אין כל אכזבה בבנק דיסקונט מביטול ההנפקה של הסדרה החדשה. ההנפקה הייתה מנוהלת, אומר הגורם, כל הצרכים של בנק דיסקונט נענו ואף מעבר לכך. דיסקונט היה חדשני בשוק ההון עם הנפקת נע"מים כשהמטרה היא לגלגל את הנע"מים מידי שנה וכך להוזיל את עלויות ההון של הבנק.
בסופו של דבר, אומר הגורם, הבנק ביקש דירוג לגיוס של 2 מיליארד שקל כדי שתתאפשר גמישות ביום ההנפקה אבל בכל מקרה הבנק רצה לגייס סדר גודל של 500 מיליון שקל וגייס בסוף בכל הסדרות 1.6 מיליארד שקל.
 
הנחת העבודה בדיסקונט הייתה לקראת הגיוס שבתוואי ריבית עולה המשקיעים יעדיפו אג"ח בריבית משנה אך בפועל מה שקרה שהמשקיעים ראו שהריבית שמגולמת באג"ח השקלי בריבית קבועה, גבוהה מכפי שהיא צפויה לעלות בפועל ולכן הם העדיפו את האג"ח בריבית הקבועה והזרימו לשם את הביקושים, מה שהותיר אלת הסדרה החדשה עם ביקושים נמוכים.
בדיסקונט היו אדישים בין הסדרות השונות ובשל הביקושים הגדולים לסדרה בריבית קבועה, הם העדיפו להגדיל אותה כדי לענות על הביקושים במקום להתעקש על הריבית המשתנה ולהסתכן בשינויי תוך כדי הנפקה.
 
בסיכומו של יום, אומרים גורמים במערכת הבנקאית, כי יחסי ההון של דיסקונט משביעי רצון ויחס הנזילות (יחס משמעותי מאוד בתרחישי הלחץ של בנק ישראל על פי כללי באזל) של הבנק גבוה בשיעורים ניכרים מהמגבלה הרגולטורית של הפיקוח על הבנקים המחייבת את המערכת להחזיק יחס נזילות של 100%. נזכיר כי הסיפור בלאומי הוא שונה, שם במסגרת שיח ושיג עם הפיקוח נאלץ הבנק להחזיק ביחס נזילות גבוה יותר מההוראה הבסיסית של הפיקוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה