השוק

דירוג מניות הבנקים: המניה שהניבה את התשואה הטובה במאי

למרות שאינפלציה ותוואי ריבית עולה טוב לבנקים, בחודש מאי שיחקו הרבה יותר גורמים נגד המניות של המערכת כשבין כל הגורמים עובר קו ישר אחד: חוסר ודאות כלכלית שפוגע בכולם; ובכל זאת, איזו מניה של איזה בנק ירדה הכי הרבה - הדירוג המלא
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
חודש מאי היה חודש קשה בשווקים הפיננסיים. בקליפת אגוז אנחנו מדברים על אינפלציה שממשיכה להיות גבוהה, תוואי ריביות עולה ותנודתיות השווקים כשהכיוון הכללי הוא מטה. 
באופן עקרוני לבנקים טובה אינפלציה וריבית עולה טובה גם כן. אם כן, למה מניות הבנקים צללו בחודש מאי? התשובה המרכזית היא שהאינפלציה והריבית יכבידו על הוצאות משקי הבית כך ששיעור כשלי האשראי צפוי לעלות. השאלה הגדולה היא מתי וזה לא טוב למערכת הבנקאית.
 
דבר נוסף שפעל לרעת מניות הבנקים. חלק משמעותי מהרווחים של הבנקים בה משוק ההון וכשזה יורד הרי שגם הרווחים של המערכת הבנקאית נפגעים.
דבר שלישי שמשחק לרעת המערכת: כרית ההון שהם צריכים. בנק צריך להחזיק מינימום של כסף בכספות כדי לענות על הצרכים של הלקוחות שלו לטווח של שנה קדימה (זה יכול להשתנות בין בנק לבנק אבל המוסכמה היא שנה קדימה). כשהורסות יורדות ושיעור כשלי האשראי עולים (או צפויים לעלות) הבנקים צריכים להכניס יותר כסף לכספות כדי לשמור על היחסים הפיננסיים שהם מחויבים להם. זה מרתק להם הון שלא מופנה למתן אשראי חדש ומכאן פוגע ברווחיות.
הדבר האחרון ששיחק לרעת המערכת הבנקאית בחודש שעבר הוא הצורך של המשקיעים במזומן. לא בגלל שבאמת יש צורך כזה אלא רצון של המשקיעים להחזיק את הכסף במזומן 'עד יעבור זעם' ולכן המשקיעים מוכרים גם מניות שנחשבות לטובות.
אם כן, לאחר שסקרנו בקליפת אגוז את מה ששיחק לרעת מניות הבנקים בחודש מאי ניתן להבין מדוע כל המניות של המערכת ירדו בשיעורים חדים בחודש החולף. ובכל זאת איזו מניה ירדה יותר מהאחרות, הדירוג המלא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה