השוק

דירוג מניות הבנקים: זה הבנק עם התשואה הטובה ביותר

חודש אפריל היה חודש לא פשוט בשווקים, הכלכלה העולמית נכנסת לסוג של כאוס שמביא איתו אינפלציה גבוהה יותר וריבית גבוהה יותר וכל זה טוב לבנקים; עדיין היה בנק אחד שהמניה שלו הצליחה להשיג תשואה חיובית - הדירוג המלא
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
חודש אפריל היה חודש קשוח בשווקים. הירידות היו בכל מדד אפשרי והתנודתיות נותרה גבוהה. די להציץ על מדד ה-VIX שקיבל את הכינוי "מדד הפחד" כדי להבין עד כמה מעריכים המשקיעים כי השווקים ימשיכו להיות תנודתיים, לפחות בתקופה הקרובה.
באופן עקרוני אנחנו נמצאים בעולם של עליית מדרגה אינפלציונית שמביאה איתה העלאת ריבית וכל אלה טובים לבנקים. ובכל זאת, החשש מפני האטה כלכלית ומחשיפה גדולה מידי לבורסות גורמת למשקיעים לקחת צעד אחורה בכל הנוגע למניות של המערכת הבנקאית.
 
בישראל היה זה הבנק הבינלאומי שהניב בחודש שעבר את התשואה הטובה ביותר כשעלה ב-1.4%. הסיבה המרכזית לתשואה החיובית של הבינלאומי היא העובדה שמדובר בבנק שמרן למדיי, עם חשיפה משמעותית לשחקנים בשוק ההון שעושים בתקופה הזאת הרבה פעולות ומכאן משלמים גם הרבה עמלות ועובדה אחת נוספת, הבינלאומי הוא בנק שטס מתחת לרדאר ולכן הניב תשואות נמוכות יחסית למתחרים ומכאן שהוא מתקן את הפער שנוצר.
דיסקונט היה הבנק שהשיג את התשואה השנייה בחודש שעבר וגם כאן יש סיבה. דיסקונט תמיד היה הבנק עם הפוטנציאל הגדול שלא מגיע למימוש. אבל הדוחות לשנת 2021 גילו שהבנק מתעורר ומתחיל להילחם על מקומו, נלחם על לקוחות וגם על עסקאות בשוק ההון. מוקדם עדיין להכתיר את המלחמה הזו כהצלחה, אבל עצם קיומה משדר אופטימיות למשקיעים.
בנק מזרחי טפחות ופועלים נמצאים במקומות האחרונים וגם כאן (כמה מפתיע) יש סיבה. שני הבנקים הללו נהנו ב-2021 מביצועים מצוינים ונראה שהמשקיעים מעריכים שכדאי קצת למממש רווחים, לתת למניות האלה להוציא קיטור ולאסוף אותן שוב (זה לפחות קונצנזוס ההערכות בשוק ההון).
באופן עקרוני נזכיר, הבנקים הם למעשה בבואה של כלכלת המקרו וכאן נראה (לפחות על פי קונצנזוס ההערכות) שמתחילה לחלחל ההכרה שהכלכלה הישראלית נמצאת בנקודת שיא, ואף להתייחס למצב בעולם הרי שגם הכלכלה הישראלית עשויה לגלוש להאטה ככל שהאינפלציה תעלה והריבית איתה ומכאן הלחץ על מניות אלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה