השוק

דירוג מניות הבנקים: המניה שהניבה את התשואה הטובה ביותר

חודש מרץ האיר פנים למניות הבנקים; באופן עקרוני, אינפלציה עולה ותוואי ריבית עולה עושה טוב לדוחות של הבנקים; גם ההסתערות שלהם על שוק הנדל"ן בסך הכל עושה להם טוב אבל בכל זאת, היה בנק אחד שהניב תשואה גבוהה במיוחד; הדירוג המלא
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Image)
שנת 2022 התחילה לא טוב במישור הכלכלי, אם חשבנו שאלה האינפלציה והריבית העולות אז חיכתה לנו מלחמה בין רוסיה לאוקראינה שאיימה, לפחות בתחילת הדרך, לשבש את הסדר העולמי. שיבוש שמשמעותו טלטלה משמעותית לכלכלה העולמית. 
אבל הנה, הגיע לו חודש מרץ והמערכת הפיננסית מתייצבת כשנראה, לפחות לרגע זה, שהמערכה בין רוסיה ואוקראינה עשויה עוד להיפתר בלי הסלמה נוספת מה שיותיר אותנו עם כל הטוב של אינפלציה עולה, ריבית עולה וכן הלאה.
 
כל אלה, כבר אמרנו טובים למערכת הבנקאית. אבל כדאי להרחיב לרגע את התמונה. מה שהיה אמור להיות המפץ הגדול בעולם הבנקאות הישראלי, השקת הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע, הולך ומתרחק. הבנק יקום, אבל נראה כרגע שמהלכי הבלימה של הבנקים הגדולים מצליחים והם משיקים מידי יום שירותים דיגיטליים חדשים, מעמידים אשראי נדיב יותר ובסך הכל נראה שהם מצליחים, נכון לרגעי זה, לבצר את מעמדם בקרב הלקוחות, מה שיכביד מאוד על הבנק הדיגיטלי.
כמה דברים מעניינים קרו בחודש מרץ במערכת הבנקאית. בנק מזרחי רכש ביטוח נגד חדלות פירעון של תיק אשראי של 3.7 מיליארד שקל ובנק הפועלים נערך לעסקת ענק בתחום, עסקה שתצא לפועל בקרוב, ממש בקרוב.
המהלכים של פועלים ומזרחי יאפשרו להם בראש ובראשונה להתרחק ממגבלת החשיפה שלהם לנדל"ן וכשתוואי הריביות עולה, האינפלציה עולה ותשואות האג"ח עולות, הרי שגם ריבית המשכנתאות עולה וכאן בדיוק נכנסים פועלים ומזרחי שרוצים לספק מקסימום היצע לביקוש הגבוה לאשראי בנקאי לנדל"ן.
דירוג מניות הבנקים מגלה כי דווקא הבנק הבינלאומי הסולידי הניב את התשואה הגבוהה ביותר ויש לכך כמה סיבות: הבינלאומי עוד לא אמר את המילה האחרונה בתחום הנדל"ן, הוא ממוצב חזק מאוד בעולמות שוק ההון ובחודשים האחרונים הכניס כלים דיגיטליים משמעותיים שיאפשרו לו לפחות לשמור על חלקו בשוק הזה - וזה משמעותי לבנק הקטן במערכת.
דיסקונט הניב את התשואה הנמוכה ביותר בעיקר בשל הנפקת המניות שעשה בסוף מרץ, הנפקה שגרמה לירידה במניה ולמעשה העלתה חששות במערכת שדיסקונט אינו ערוך כדבעי לפינוי ההון הנדרש כדי להתרחק ממגבלת החשיפה לנדל"ן ולכן נאלץ לעשות את המהלך הכואב מכולם - הנפקת מניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה