השוק

דירוג מניות הבנקים: מי זינק עם התשואה הטובה ביותר?

בחודש פברואר דשדשו השווקים הפיננסיים ואם החששות היו מפני התפרצות אינפלציונית, העלאת ריבית וחוסר ודאות כלכלי, הרי שבפברואר נכנסה לתמונה המתיחות בין רוסיה למערב שבינתיים התפתחה למלחמה; בכל זאת מניות הבנקים חגגו
ניצן כהן |  1
בנקים (צילום Magma Images)
חודש פברואר היה חודש קשוח בשווקים הפיננסיים, במגמה שהחלה בחודש ינואר. הסיבות למצב הזה מוכרות וידועות: חשש מהתפרצות אינפלציונית, התחלת גל העלאות ריבית בעולם ובכלל חשש מהאטה כלכלית. אבל בפברואר נכנסה לתמונה המתיחות בין רוסיה למערב שבינתיים התפתחה למלחמה.
באופן עקרוני, אינפלציה בתוואי עולה, ריבית בתוואי עולה היא טובה לבנקים שהסחורה שהם מוכרים היא כסף ולכן ההלוואות והאשראים שהם נותנים ללקוחות שלהם צמודי מדד או צמודי פריים או גם וגם ולכן זה טוב לעסקים.
 
איפה זה לא טוב להם? חלק ניכר מהרווחים שלהם בשנים האחרונות נבעו מרווחים מהשקעות של חשבונות הנוסטרו, כלומר השקעות בשוק ההון של עודפי המזומנים שלהם, וזה צפוי להיפגע.
בחודש פברואר עוד האמינו המשקיעים בעסקים של המערכת הבנקאית: יותר אשראי יקר ללקוחות ובכלל יותר אשראי וזה קיבל ביטוי במניות המערכת שעלו בשיעורים נאים בפברואר ובניגוד לשאר המניות בבורסה.
בסופו של יום, בחודש פברואר הבנק שהניב את התשואה הטובה ביותר הוא הבנק הבינלאומי שהניב תשואה של יותר מ-5%, במקום השני היה זה בנק הפועלים עם תשואה חיובית של כמעט 4%, במקום השלישי נמצא בנק מזרחי טפחות עם תשואה חיובית של 2.8% כשתשואה דומה הניב בנק לאומי. דיסקונט היה הבנק היחיד שהניב תשואה שלילית של 0.1%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התפוקה של רותם סלע
    עם ישראל 03/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה המצב
    סגור