השוק

דירוג הבנקים לחודש ינואר: הבנק עם התשואה הגבוהה ביותר

שנת 2022 נפתחה בירידות שערים חדות בשווקים הפיננסיים כשחוסר הוודאות מרקיע שחקים; עד פרסום דוחות ענקיות הטק, שאר הענקיות בוול סטריט פרסמו דו"חות לא טובים וגם לזה היה משמעות; אבל בכל זאת, מניות הבנקים עברו חודש טוב
ניצן כהן |  3
בנקים (צילום Magma Images)
שנת 2022 נפתחה בירידות שערים חדות. שילוב של גורמים שפועלים באותו הכיוון מהווים משקולת כבדה מאוד על המשקיעים מה שהפך את תחילת השנה לאחת מהפתיחות הגרועות ביותר של השנים האחרונות.
הגורמים שמעיבים על השווקים הם התמשכות משבר הקורונה והחשש מוריאנטים חדשים ומאיימים יותר מהאומיקרון, ווריאנטים שישבשו שוב את החיים בכדור הארץ. הנתון השני הוא האינפלציה שהגיעה בארה"ב לרמה שנתית של 7%, רמה שקשה מאול להכיל אותה. לזה צריך להוסיף את המשבר בין רוסיה לקרואטיה שעלול בנקודת קיצון, להביא להתנגשות צבאית, בעצימות כזו או אחרת, בין המערב לרוסיה.
מניות הבנקים ינואר.jpg" />
כל אלה משכו את הבורסות לירידות שערים חדות אבל הבנקים היו בשולי הפגיעה הזו ואף הציגו בחודש ינואר תשואות חיוביות כי בשורה התחתונה: אינפלציה טובה לבנקים, ריבית עולה - טובה לבנקים. צמיחה שלילית - רעה לבנקים.
אז אם אנחנו מתכללים את צירוף הנסיבות שלוחצות כרגע את השווקים הרי שהמכלול הזה טוב למערכת הבנקאית ודירוג מניות הבנקים מראה שהמניות שלהם הניבו תשואות חיוביות יפות מאוד. אבל בכל זאת היו בנקים שהניבו תשואות טובות יותר והיו כאלה שהניבו תשואות טובות פחות.
 
במקום הראשון היה זה הבנק הבינלאומי שהמניה שלו עלתה בכ-2.4%, אחריו היה זה בנק הפועלים עם תשואה חיובית יפה של 2%. במקום השלישי נמצא בנק מזרחי טפחות עם תשואה חיובית של 1.5% ואחריו בנק לאומי עם תשואה של כ-1% ובמקום האחרון בנק דיסקונט עם תשואה של כ-0.5%.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בתי השקעות לא יותר זמינים ללקוח? (ל"ת)
    מענין 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מי מהבנקים נותן שרות מיטבי ואדיב ללקוח? (ל"ת)
    רמת שירות 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הבנקים נותנים שרות טלפוני טוב לגיל הזהב? (ל"ת)
    רמת שירות 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור