השוק

נלחם באינפלציה: ממשל ביידן יוריד מכסים על סחורות מסין?

הממשל האמריקני שוקל להוריד את המכסים שהוטלו על ידי הנשיא לשעבר טראמפ. לדברי שרת המסחר ג'ינה ריימונדו, ביידן ביקש מצוותה לבדוק את הנושא בניסיון לבלום את האינפלציה, שהגיעה לשיא של 40 שנה בחודש מרץ וצפויה אף לגדול בקרוב. מדובר בעיקר במכסים על מוצרי בית שניתן לרכוש בזול יותר מסין
מערכת ice | 
גו ביידן (צילום Matty Stern US Embassy)
הממשל האמריקני בראשות הנשיא ג'ו ביידן שוקל להוריד את המכסים על סחורות סיניות, במסגרת המאמצים להילחם באינפלציה הדוהרת בארצות הברית, כך אמרה אמש (ראשון) שרת המסחר ג'ינה ריימונדו. לדברי השרה, ביידן ביקש באופן אישי מהצוות שלה לבחון את הצעד הפוטנציאלי. האינפלציה בארה"ב הגיעה בחודש מרץ לגובה שיא מזה 40 שנה, והצפי הוא להחמרה נוספת בחודשים הקרובים.
"אנחנו בוחנים את זה. למעשה, הנשיא ביקש מהצוות שלנו לנתח את זה, ולכן אנחנו בתהליך הבחינה בשבילו והוא יצטרך לקבל את ההחלטה הזו", אמרה ריימונדו בראיון ל-CNN כשנשאלה בנושא.
 
ארה"ב הטילה את המכסים בזמן כהונתו של הנשיא הקודם, דונלד טראמפ. חלק גדול מהמכסים המדוברים משפיעים על מוצרי בית, שאותם ניתן לרכוש בזול יותר מסין. למרות היריבות הפוליטית, ריימונדו עצמה דווקא שיבחה בעבר כמה מהמכסים של טראמפ על סין כ"יעילים מאוד".
המהלך הפוטנציאלי מגיע כאשר הבית הלבן מחפש בקדחתנות אחר תרופות מנע לעליית האינפלציה. בשבוע שעבר פרסם ביידן תוכנית של שלוש נקודות למלחמה במגמה המחמירה. התוכנית של הנשיא קוראת במידה רבה לפדרל ריזרב ולקונגרס לטפל באינפלציה. עם זאת, יש מעט פעולות ביצועיות מצידו של ביידן. אפילו חברי מפלגתו שלו מתחו ביקורת עליה כלא מספקת, ויש שקראו לחזון נועז יותר ופעולה מהירה יותר לנוכח המצב, והשלכותיו הכלכליות והפוליטיות.
 
במהלך השנה האחרונה, ממשל ביידן והשרים השונים התעקשו שוב ושוב שהאינפלציה תהיה "חולפת" והקטינו את חשיבות הנושא, אך בשבוע שעבר הודתה שרת האוצר ג'נט ילן שהתחזית שלה הייתה "שגויה" ושהיא טעתה לגבי המגמה המסתמנת: "אני חושבת שטעיתי אז לגבי המסלול שהאינפלציה תעבור", היא אמרה ל-CNN, "כפי שציינתי, היו זעזועים בלתי צפויים וגדולים לכלכלה שהעלו את מחירי האנרגיה והמזון, וצווארי בקבוק באספקה ​​שהשפיעו קשות על הכלכלה שלנו, שלא הבנתי אז".
הנושא מאוד מדאיג את הממשל ואת המפלגה הדמוקרטית לקראת בחירות האמצע לשני בתי הנבחרים שייערכו בחודש נובמבר השנה. כרגע מחזיקים הדמוקרטים ביתרון קטן בקונגרס ובסנט, אך עקב האינפלציה, עליית מחירי הדלק ותחומים נוספים שבהם רבה הביקורת על ממשל ביידן, יש סיכוי רב שהרפובליקאים יחזירו לעצמם את השליטה לפחות באחד מהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה