השוק

לאחר 4 חודשי ירידה: גידול ביתרות מטבע החוץ

לאחר מגמת ירידה שנמשכה מספר חודשים: יתרות מטבע החוץ נמצאים במגמת גידול של 2,178 מיליוני דולרים
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90, vecteezy)
יתרות מטבע החוץ הסתכמו בסוף חודש מאי 2022 בסך 199,808 מיליוני דולרים, המהווים גידול בסך של 2,178 מיליוני דולרים לעומת סוף החודש הקודם. רמת היתרות ביחס לתוצר המקומי הגולמי עמדה על 39.9 אחוזים. כך עולה מהנתונים שפרסם היום (שלישי) בנק ישראל.
את הגידול מייחסים בבנק המרכזי לשתי סיבות מרכזיות: שערוך יתרות מטבע חוץ, שהתסכם בסך של כ- 1,008 מיליוני דולרים, וכן העברות הממשלה מחו"ל בסך של כ- 1,272 מיליוני דולרים. יחד עם זאת מציינים גם כי הגידול קוזז בחלקו ע"י העברות המגזר הפרטי בסך של כ- 102 מיליוני דולרים.
 
העלייה ביתרות מגיעה לאחר מגמת ירידה שנמשכה מזה מספר חודשים, לאחר שבחודש דצמבר האחרון הגיעו לשיא של 212 מיליארד דולר, ובחודש הקודם אפריל ירדו היתרות בכ-8.3 מיליארד דולר והסתכמו ב-194 מיליארד דולר שהם כ-41% תוצר.
 
מזה מספר שנים רוכש בנק ישראל דולרים בשוק כדי למתן את התנודתיות במסחר במט"ח ולאפשר די זמן להיערך לשינוי הכיוון במסחר במט"ח, כלומר עודפי דולרים שנכנסים לישראל על פני הוצאת דולרים. בעבר ניסה בנק ישראל להילחם באמצעות הרכישות האלה על שערי חליפין ספציפיים אולם מאז כניסתו של אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל שינה הבנק מדיניות והחל לפעול "כממתן תנודות" במקום כ"קובע שערים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה