השוק

"הכריש" מקשת 12: "הטיעונים של אלטשולר ומור - אחיזת עיניים"

רו"ח אמיר איל, יו"ר אינפינטי אומר בראיון ל-ice: "אלטשולר ומור מחזיקים 80% מהכסף שלהם מחוץ לישראל", על הגישה של הגופים: "הם פשוט לא מאמינים בכלכלה הישראלית, ומה שמצחיק זה שכל התפעול שלהם נמצא בבנק לאומי. אז אם אתה לא מאמין בישראל, לך עם זה עד סוף"
ניצן כהן |  49
אמיר איל (צילום אייס)

רו"ח אמיר איל נכנס לתודעה הציבורית בתוכנית הכרישים. תוכנית חמודה שהחשיבות שלה היא בעובדה שהיא מספקת הצצה ולו קלה מאוד ל"איך הדברים עובדים". פתאום אנשים מבינים שלא מספיקים חלומות גדולים, צריך גם את היכולת לבצע וכאן לא פעם ולא פעמיים יש כשל ולכן טוב שהציבור הרחב מקבל הצצה לדרך החשיבה של משקיעים גדולים.

נעזוב לרגע את תוכנית הטלוויזיה הפופולרית ונספר, מי שמצוי בנבכי שוק ההון הישראלי מכיר את אמיר איל ומכיר אותו אפילו טוב מאוד. המוניטין שלו מעניין, מחד מדובר במנהל כסף קר רוח ומאידך הוא מסרב בכל תוקף לייצר לעצמו ניגודי עניינים בסגנון של תיקי ההשקעה שהוא מנהל, שקונים קרנות נאמנות של הבית. הוא מגייס כסף ומסרב לגדול לממדים גדולים מידי וכן הלאה.
 



השנה היא שנה מאתגרת לעולם ההשקעות. שוקי הכסף נעים ונדים בחדות כשהשורה התחתונה היא שהכיוון הוא למטה. אבל כשאנחנו מנסים לראות מי מככב בדירוגים השונים, אנחנו מגלים את קופות הגמל שמנהל אייל במקומות הראשונים וזה לא פשוט בתקופה הזו.

הראיון עם אמיר איל הוא ראיון אופטימי, הוא מאמין בכלכלה הישראל ומעריך שישראל הולכת לעשור שמקבל את הכינוי בפיו "עשור הזהב".
- אם כל העולם הולך להאטה כלכלית, איך ישראל תהיה מנותקת מזה?
"כלכלת ישראל הולכת לקראת 'עשור הזהב' שלה. אני יודע שלפעמים אנשים מרימים גבה כשאני אומר את זה, אבל כשאני מסביר את הניתוח שלי, נראה שיותר אנשים מפנימים את הסיטואציה החד פעמית שישראל נמצאת בה. אבל בכלל בישראל אנשים אוהבים להלקות את עצמם אבל כאן יש כרגע מצב מעניין".
- תסביר
"יש בישראל ילודה של 170 אלף ילדים חדשים כל שנה כשאם מנתחים את הדמוגרפיה הפנימית אנחנו רואים שאם אישה יהודיה מסורתית יולדת היום 3, 4 ואפילו 5 ילדים כשממול יש את המיעוטים והחרדים ששם ראינו פעם 8 ילדים והיום רואים כבר פחות, 5, 6 ואולי 7 ילדים אז אני מניח שבעוד 20 שנה הרכב הכנסת לא יהיה שונה יותר מידי ואולי יתווספו עוד 2 חברי כנסת חרדים אבל זה לא ישנה את הציביון הלאומי של משרתים בצבא, אנשים עובדים וכן הלאה. אולי יהיו יותר מסורתיים אבל לא נראה את התחזיות האפוקליפטיות של כנסת שיש בה רוב חרדי.
"זה מכפיל דמוגרפי. תוסיף לזה את גל העלייה הגדול של 50 אלף איש בשנה שבאים לישראל בגלל אנטישמיות בצרפת, ברוסיה וכן הלאה ותקבל נתון מדהים שאוכלוסיית ישראל שעברה כבר את שוויץ ואוסטריה תהיה עוד שנתיים 10 מיליון נפש שזה יותר משבדיה. ובעוד 10 שנים ישראל תהיה מדינה של 12.5 מיליון אנשים".
- זה אומר לפי התיאוריה לפחות, יותר צמיחה
"בדיוק, זה אומר עוד מכוניות, עוד הלוואות, עוד צריכה ועוד דירות. זה דבר שהוא מצוין".
- זה אומר שייווצרו בעיות חדשות, איך מתמודדים עם כמות כזו של אוכלוסיה.
"חכה רגע, אני רוצה תבין עוד כמה מנתוני הרקע. שים לב לעצמאות האנרגטית שלנו. רק לפני כמה שנים אנשים דיברו על זה ש(יצחק) תשובה גנב. הוא שדד את הגז ומדיר את כולם משם. אבל הנה, היום כולם מבינים מי שחתם איתו אז על הסכם ארוך טווח - נחשב גאון.
"אם מתשובה קונים היום גז ב-4.5 דולר, בעולם מדברים על 9 דולר ואף ביותר מזה.  זה יותר מכפול ממה שאנחנו משלמים לתשובה ותוסיף לזה את הכסף שאנחנו מקבלים מהמסים שלו ומקרן ההון כי בסופו של יום הוא מייצא גז במחירים גבוהים ממה שהוא מוכר לנו ולכן הוא משלם יותר מס ויותר תמלוגים לקרן ההון. העצמאות האנרגטית משמעותית ביותר.
"אני רוצה שתשים לב לעוד דבר, יש בישראל עמק סיליקון. אין חברה גדולה שלא מחזיקה בישראל מרכז פיתוח ונכון שהשווי של החברות הישראליות ירד בגלל הירידות בנאסד"ק אבל מה שקרה בסופו של דבר זה שההשתוללות נגמרה לא התעשיה נגמרה אלא רק הוצאת הכספים מנקרת העיניים.
"גם הביקוש לדירות של המעמד החדש, של ההייטק, נעלם וזה דירות של 4 עד 5 מיליון שקל וזה נגמר אבל התעשיה עדיין כאן ויש כאן הרבה יותר מחברות סייבר. יש אגרוטק, יש ווטר-טק ואוטו-טק. יש כאן הכל. המדינה שופעת מהדברים האלה ויש להייטק עתיד גדול".
- וכל זה ברקע שהמצב הגיאו-פוליטי לא יציב.
"כאן אני רוצה שאנשים יבינו. עמוד התווך האמיתי של הכלכלה הישראל הוא 'הסכמי אברהם'. לא מתמחרים אותם בשוק ההון אבל יש הסכמי סחר חדשים ונורמליזציה שבפתח עם ערב הסעודית.
"ישראל הולכת לפתח את צינור הגז איסטמד באירופה. ואירופה רוצה תחליף לגז הרוסי. לא סתם ארדואן רץ אחרינו - כי הוא רוצה חלק מהצינור הזה. הסכמי אברהם מדברים על זה שבמקום למלא אוניות עם נפט יחברו גז דרך צינור קצא"א עד נמל אשדוד ומשם צינורות של גז ונפט שיובילו אותו עם תחנות באמצע, לאירופה והנה הפכת את ישראל לצומת מרכזי של אנרגיה".
- בוא נחזור רגע לבעיות שצמיחה כזו יוצרת.
"נכון, צריך לפתור בעיות של אי שוויון ומחירי הנדל"ן וכן הלאה. אבל עכשיו אפשר לעשות את זה כי יהיו מקורות מימון חדשים. לא צריך יהיה לשלם הרבה מס ואולי יהיה אפשר אפילו להוריד מס. כי יהיו הכנסות ממסים מהמאגרים ומהיצוא וכן הלאה. תחשוב שהיום יותר קל לממן את השינוי שהמשטרה מבקשת ובעוד כמה שנים לא רבות יהיה יותר קל לצייד את המשטרה באמצעים יקרים ולגייס לה כוח אדם ולהכשיר אותו טוב וכן הלאה.
- מהניתוח הזה אמורות לצאת החלטות השקעה, בסוף אתה מנהל כסף. איך אתה מנתב את ההשקעות שלך כשזה ניתוח המקרו שלך?
"אנחנו עם הרבה כסף בתשתיות. אנחנו מאמינים שישראל זקוקה להרבה השקעות בתשתיות וזה נכון גם להיחשף בחלק מהכסף להשקעות בארה"ב אבל צריך לזכור שחברות כמו שפיר, עובדות גם בתשתיות מחוץ לישראל אז השקעה שם חושפת אותנו גם לחו"ל.
"גם בנקים מאוד מעניינים. הרי כל תנועת הכסף הזו זקוקה לבנק ולכן אני מאמין שבנקים צריכים להיות בכל תיק. איזה בנק? באיזה מחיר? זה כבר סיפור אחר אבל באופן עקרוני, בנקים צריכים להיות בכל תיק.
"ואם אתה מאמין בניתוח המקרו הזה אז אנחנו אוהבים גם את שופרסל וביג שיש לה את המרכזים הפתוחים והיא מנוהלת טוב. אבל בגדול אני מאמין שבישראל יש לנו יתרון יחסי, אנחנו מכירים את השוק ויש מה לקנות כאן.
- יגידו לך מנהלי הכסף הגדולים שאין להם מספיק נזילות כאן, הם פשוט גדולים על השוק המקומי.
"שמעתי את התזה של אלטשולר שחם ומור, שהם גדולים מידי לישראל. ואני רוצה להגיד לך שהתיק שלהם לא מאוזן, הם מגזימים בחוסר האיזון הזה. גלעד (אלטשולר) ויוסי (לוי) ממור אומרים שהם מאמינים בכלכלה הישראלית, אבל הם מחזיקים 80% מהכסף שלהם בחו"ל.
"אז גלעד אומר שיש בישראל סיכון גיאו-פוליטי וזה טיעון מגוחך. כל התפעול שלהם והכל נמצא בישראל. זאת אומרת שהמתפעל שלהם זה בנק הפועלים או לאומי אז מה יעזור לך שתחזיק את הכסף בנאסד"ק אם כל הכסף יושב בסוף בחשבון שלך בבנק הפועלים או לאומי. אם אתה רוצה להתרחק מישראל, תעביר אות התפעול שלך מבנק לאומי לחו"ל. ובאמת תעשה את זה כי אחרת זו אחיזת עיניים. זה נכון גם על מור הם עוסקים באחיזת עיניים. 
-זה ניהול סיכונים
"אם אתה רוצה לפזר את הכסף בניהול סיכונים וכל הכסף שלך יושב בחשבון בנק בבנק לאומי בישראל. איזה מן ניהול סיכנים זה? אם חלילה המדינה קורסת, הפנסיה של הלקוחות של כולם הלכה והיא הלכה יחד עם הבנקים אז איזה ניהול סיכונים זה כשהשיקול לשיטתם הוא סיכון גיאו-פוליטי. זה לא טיעון שמחזיק מים".


-אבל זה שאין מספיק נזילות בשוק, זה טיעון אמיתי.

"אני חושב שזה טיעון מלאכותי. עזוב את אלטשולר ומור, אין לי מילים רעות להגיד עליהם אבל הם הסיבה לזה שאין נזילות בישראל. אם הם היו לוקחים 60 ניירות אמיתיים בישראל וסוחרים בהם, לא הייתה בעיה של נזילות כי גם השחקנים הקטנים היו נכנסים והנה שוק בריא. אבל הם מעדיפים לממן פרויקט במיסיסיפי או בברלין במקום בתל אביב". 
- אולי קל לך להגיד את זה כי אתה קטן יחסית אליהם.
"אולי הם גדולים מידי. אולי הם לא צריכים לנהל תיק של 200 מיליארד שקל. אני יודע לעבוד בתיק של 40 מיליארד כשלעבוד בתיק של 80 מיליארד זה כבר בעייתי. צריכים להיות מודעים שבגודל מסויים אתה כבר לא יכול להיות גמיש מספיק ולתת את המקסימום ללקוח".
 

תגובות לכתבה(49):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    כנראה שבכלכלה אתה לא ממש מבין
    יגאל 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היכן להחזיק כסף זה שיקול שלא מונע מאמון בכלכלה הישראלית אלא בחיסכון ובלהרוויח ו.. זהו בעצם. זה מה שהם עשו טוב מאד בשנים האחרונות והוכיחו עצמם בתשואות. חבל שאתה מחליט להתנגח ללא שום בדיקת העניין.
    סגור
  • 34.
    דיבר קצת שטויות עם כל הכבוד
    עידן 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה הקשר בין יציבות של הבנקים לבין העדפת השקעות במדינות אחרות? הם פשוט מאמינים שישיגו תשואה גבוהה מעבר לים, זה לא שהם חושבים שהבנקים יפשטו רגל. ואם יסתכל בנכסים שלהם יש להם אחזקות גדולות בבנקים בארץ. והפנסיה לא הולכת עם בנק נופל כי ני"ע בנאמנות לא קשורות למאזן הבנק ממש שטויות
    סגור
  • 33.
    קשקשן בלתי נלאה. (ל"ת)
    דגן 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אמיר
    טיטי 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה לא מבין כלום
    סגור
  • 32.
    הבורסה הישראלית קטנה בשביל אלטשולר
    אור 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם מנהלים סכומים גדולים מדיי ולא יכולים לבצע רכישות בארץ בלי להקפיץ את המחיר של מה שהם קונים
    סגור
  • טען עוד
  • 31.
    כריש כריש
    מישהו נוסף 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במבחן התוצאהבינתיים בקרן גז יש בקושי כמה גרושים. מעניין איפה יגורו כל המיליונים האלה. יוקר המחיה 30 אחוז יותר מאירופה. וכל המכוניות שיקנו האנשים לא ממש יזוזו
    סגור
  • על קרן הגז נא להפנות את התלונות לקרין אלהרר שהעדיפה להש
    דגן 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איר אותו בים. תודה ויום טוב.
    סגור
  • 30.
    ישראל
    רפאל 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב בישראל גרוע יקר מאוד הגירה אליה יוצרת יוקר אותו משלם הצעיר והקטן לענין ההשקעות השנה הכל ירד ב40 אחוז כולל אגח נכון אלטשולר חשב שהוא גאון אבל בסוף הקופות שלו נפלו ונפלו אבל לא לדאוג את דמי הניהול הוא גובה בזמן ומה עם כל הותר ? גם הם נפלו כי כל הבורסות נפלו כולל אגח אגב צריך ועדת חקירה איך החזיקו האגח על תשואה שלילית כמה שנים עד שמתפוצץ אדם שחוסך לזקנה איננו מהמר להעמיד הנגידים לדין
    סגור
  • 29.
    כל מילה בסלע
    אסף 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה שהוא אומר נכון מאוד
    סגור
  • 28.
    אחלה כתבה. לא מפחד מאף אחד.
    מילו 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חושף את האמת העירומה של השוק
    סגור
  • 27.
    אייל צודק בכל מילה! (ל"ת)
    דרור,כלכלן 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    דברים נכונים אולם מתוך אינטרס
    רונן 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לכל בית השקעות יש את השיקולים שלו , כמשקיע ותיק השקעה בשוק הישראלי שבדרך כלל נגרר ומושפע מאוד מהשוק האמריקאי לא היתה הצלחה גדולה , לכתוב ביקורת בתקופה חריגה של מלחמה בין רוסיה לאוקרינה ולדבר על הסכם הגז כהצלחה גדולה כי המחירים הוכפלו זה חוכמה בדיאבד וזה זמני , כתבה מתוך אינטרס אישי של הכותב
    סגור
  • 25.
    אמיר אייל קשקשן שנחלץ בעור שיניו מםשיטת רגל (ל"ת)
    מכיר 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 24.
    ה"כריש" לא שם שקל עדיין בתוכנית על כלום.
    הדג 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כנראה שהוא מחזיק חזק חזק את הכסף שלו לא סתם....
    סגור
  • השקיע הכי הרבה עד עכשיו. מפיקים (ל"ת)
    מולי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • בינתים השקיע יותר מכולם..למה סתם ללכלך מקנאה (ל"ת)
    צופה אוהד 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 23.
    פשוט תגיד שאתה מקנא וזהו (ל"ת)
    רועי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 22.
    קשקשן, היה לי תיק אצלו ללא הצלחה
    אלי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    6 4
    זה נחמד לתת ביקורת אבל האיש קשקשן, היה לי תיק אצלו 8 שנים, תשואה של כלום ושום דבר ובחלק מהשנים גם הפסדים.
    סגור
  • אני דווקא אצלו 20 שנה מוצלחות מאוד (ל"ת)
    לקוח מרוצה 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • למה אתה לא מזדהה? אתה כנראה מתחרה שאוכל הלב על התוצאות (ל"ת)
    מנהלגדול 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 21.
    ומה יקרה אם ישראל תיתפס בעולם כמדינת אפרטהייד? אתה מניח (ל"ת)
    אילן 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 20.
    מעניין איך התיק של אינפיניטי
    דן 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק מניב את התשואות החלשות ביותר בכל תקופת זמן נמדדת למעט 2021...
    סגור
  • תבדוק גמלנט... מובילים במלא קטגוריות (ל"ת)
    חבר 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    הכל אחלה. שכחת שמי שמנהל את המדינה אלו מטומטמים (ל"ת)
    יוסי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    אינפינטי
    אילן 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ניתוח כלכלי מענין אך לאחר צספר שנים שהשקעתי באמצעות אינפינטי ונחלתי אכזבות מהתוצאות החלשות ביחס לכלל השוק העברתי את כל השקעותיי לאחרים.
    סגור
  • 17.
    כתבה מעניינת (ל"ת)
    אילן 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    הוא צודק לגבי אלטשולר ומור (ל"ת)
    עוקב 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 15.
    מאוד מעניין.. 80 אחוז מההחזקות בחול.. שילכו לגייס לחול. (ל"ת)
    תמי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    איך המתנשא הזה אוהב ללכלך על אחרים
    כריש בתחת 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    8 1
    איפה הוא ואיפה אלטשולר ,פשוט בדיחה קנאי ושחצן
    סגור
  • עובד מסכן של אלטשולר.. אחרונים בגדול ולשנים (ל"ת)
    סמי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    האיש תותח על.מהיכרות אישית (ל"ת)
    פופלי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 12.
    תגובה לכתבה
    רויטל 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא מתאים לתכנית
    סגור
  • הכי מתאים.. מתים עליו (ל"ת)
    מיאת 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    לא רציני
    הלוחש לנסדק 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ראוי שתתבטא ככה . אתה מתחרה ומאבד מהאמינות שלך
    סגור
  • 10.
    ממשלת בן גביר והסכמי אברהם יחזרו לתנך
    בדיחה 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ממשלת ליכוד ימין חרדים תהרוס הכל כולל את הכלכלה תפנימו
    סגור
  • רוצה לספר לנו מי בחרה להשאיר את הגז באדמה במקום לחלק את
    דגן 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רווחיו לתושבי ישראל במסגרת קרן העושר? שרת האנרגיה בממשלת השיסוי, קרין אלהרר. עכשיו בוא וספר לי מחדש על "הרס הכלכלה".
    סגור
  • 9.
    אתה כמו הפשפש שיושב בחרטום הספינה
    דגן 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וצועק "הפלגנו". ההון של אינפיניטי לא מגרד אפילו רבע מזה של אלטשולר שחם. לא כותב מטעם, רק לקוח ותיק.
    סגור
  • אתה משווה גוף פרטי לציבורי?
    אנליסט 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלטשולר מלאים בחוב.. קונים מוכרים מתמזגים
    סגור
  • 8.
    קול אחר אופטימי וריאלי
    מימי 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מעניין ועושה שכל
    סגור
  • 7.
    גובה אחוז וחצי בניהול. פשוט פסיכי
    אלטשולר 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הצילו
    סגור
  • 6.
    אבדת אותי בצינור הגז לאירופה
    עוד אופטימיסט 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה במקרה הטוב יותר מעשר שנים מחיר הגז אחרי המלחמה ירד ל2.5 דולאר לבטיו.יבינו אז כולם שתשובה מרויח בגדול הריצה אחרי הגז הרוסי הזמין דרך צינור שכבר קיים יותר משתלמת מגז מונזל.מלחמה אחת קטנה עם חיזבאללה והדולאר 4.3 שקל
    סגור
  • 5.
    מור ואלטשולר
    משקיע 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חח כן ברור שרוב ההשקעות שלהם בחו''ל התשואה בארץ כל כך נמוכה שהיא נאכלת על ידי האינפלציה.
    סגור
  • 4.
    טיפוס ממורמר שהחברה שלו בתחתית כבר כמה שנים
    אחד שמכיר טוב 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אינפיניטי זה הגוף הכי נמוך בלשון המעטה מבין בתי ההשקעות. תמיד נמצא בתחתית הטבלה, מקום גרוע לעבוד בו. במקום לפרגן הטא פשוט תוקף
    סגור
  • איזה עטבד ממורמר אתה.
    בעלבית 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה פיטרו אותך מאנפיניטי
    סגור
  • 3.
    נביא במאה הזאת
    ומה הלאה? 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם הולך מטה. מלחמות, מאבקי כח והשפלת מדינות. ישראל הקטנה?
    סגור
  • 2.
    שטויות
    שוקה 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכל בתיאוריה. הגידול הוא ברובו של ערבים וחרדים..שלא תורמים לכלכלה אלה רק מהווה נטל. ב 2040 יהיה כאן רוב ערבי..ואז הלכה עלינו. ישלטו בכנסת. ולדעתי עד 2040 המדינה כבר לא תתקיים כי יהיה פה חורבן. .. העם נשוסע ומפולג ואני צופה כבר בקרוב מרי אזרחי בגלל החזירות ויוקר המחייה של הצעירים..אז על מה אנחנו מדברים בכלל.. ?
    סגור
  • בנאדם, יש עוד ערוצים חוץ מערוץ 12.
    דגן 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש עולם שלם בחוץ והוא לא כזה שחור, סמוך עלי.
    סגור
  • 1.
    אלטשור איבד הרבה משקיעים (ל"ת)
    שיןשין 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • לא, הוא איבד הרבה "ריקי כהן מחדרה" שרואים ירידות
    דגן 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ונבהלים וישר רצים למכור. בלונג ראן הם יכסו על המינוסים. לא בעל אינטרס, רק לקוח ותיק(11 שנה).
    סגור