השוק

הקואליציה תשרוד? ביידן יבקר לראשונה במזה"ת מאז כניסתו לתפקיד

הנשיא ביידן צפוי בחודש הבא לערוך ביקור במזרח התיכון לראשונה מאז כניסתו לבית הלבן. האם הקואליציה תשרדו עד אז? והאם ייפתח דף חדש ביחסים עם ערב הסעודית?
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום pexels, ויקיפדיה/ Adam Schultz)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לבקר בישראל ב-15 וב-16 ביולי כחלק מסיור במזרח התיכון שיכלול גם את ערב הסעודית, כך ע"פ דיווחים. גורמים ישראלים אומרים כי הם מתכוננים לביקור אפשרי למדינה על ידי נשיא ארה"ב באותם תאריכים, אם כי התאריך הספציפי לא הוכרז רשמית על ידי הבית הלבן.
"אנחנו מתכננים ביקורים בישראל ובערב הסעודית ביולי", אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן לעיתונאי ברק רביד. "הטיול מגיע בהקשר של אג'נדה משמעותית עם ערב הסעודית, ישראל ושאר מדינות המזרח התיכון", הוסיפה הדוברת.
 
מקורות בבית הלבן אמרו בעבר כי בסוף יוני ייערך ביקור בישראל ובערב הסעודית, בעוד שדיווחים אחרים הצביעו על כך שהתוכניות עלולות להיכשל בהתחשב במצבה הרעוע של קואליציית בנט-לפיד. אם הסיור המתוכנן יקרה, זה יהיה הביקור הראשון של ביידן במזרח התיכון מאז כניסתו לתפקיד.
הממשל גילה עניין לאחרונה בתיקון הקשרים עם ריאד לאחר שהתרחק בפומבי מהממלכה על רקע נושאים כמו הרקורד המפוקפק של סעודיה בזכויות אדם והטיפול ברצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018.
 
עם זאת, בכירים בארה"ב אמרו לחדשות CNN כי וושינגטון מוכנה ל"איפוס" של היחסים עם בעל ברית המזרח התיכון. ההתקדמות ביחסים בין ערב הסעודית לארה"ב כמובן ישפיעו על התחממותם של היחסים של מעצמת הנפט עם ישראל.
כזכור, רק בשבוע שעבר הכריזה החברה הלאומית של סעודיה לנפט, ארמקו, על העלאת מחיר החביות לאסיה, בעוד שהמחיר לארה"ב יישאר באותו גובה. למרות שהמחירים של ארמקו בארה"ב נותרו ללא שינוי, העליות במחיר זלגו לשווקים הבינלאומיים על רקע אינפלציה צרכנית לוהטת. המדד האמריקאי West Texas Intermediate (WTI) עלה ב-1.8% והגיע לשיא של שלושה חודשים, בעוד שחוזים עתידיים על נפט גולמי מסוג ברנט עלו גם הם ב-2% ביום שני שעבר באסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה