השוק

הממשלה מעבירה את כל המבנים שלה לצריכת "חשמל נקי"

הסכם שהושג בין שרת האנרגיה, קארין אלהרר, לשר האוצר במסגרתו יעמיד האוצר מימון של 100 מיליון שקל להסבת צריכת האנרגיה במבנים של הממשלה לאנרגיה נקיה; במסגרת ההשקעה יוחלפו יחידות קירור ותשודרג מערכת התאורה
ניצן כהן | 
קארין אלהרר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
הממשלה החליטה על הקצאה של 100 מיליון שקל למימון פרויקטים להתייעלות אנרגטית ולייצור אנרגיה מתחדשת בנכסי הממשלה. בהתאם להחלטה יקצה צוות בין משרדי את הסכום למשרדי הממשלה ויחידות סמך, לביצוע פרויקטים של התייעלות ממשלתית בצריכת אנרגיה.
צוות של משרד האוצר, משרד האנרגיה, משרד רה"מ והמשרד להגנת הסביבה אישר הקצאה ראשונה מתוך ה-100 מיליון שקל, לפרויקטים של התייעלות במשרדי הממשלה ויחידות סמך. וזאת כדי להביא לחיסכון כספי משמעותי ולהגביר ייצור של אנרגיה מתחדשת.
 
התקציב ישמש לפרויקטים של התייעלות באנרגיה שחוסכים בחשמל כגון: שדרוג מערכות תאורה, החלפת יחידת קירור מרכזיות ישנות בחדשות ויעילות, החלפת מזגנים מפוצלים במערכות חדשות ויעילות, התקנת מערכות ניהול אנרגיה, מערכות תרמו-סולאריות ומשאבות חום ועוד. כמו כן, ניתן יהיה לתמוך בפרויקטים של התקנת מתקנים פוטו וולטאים ומערכות אגירה.
משרדי ממשלה ויחידות סמך שיהיו מעוניינים לקדם פרויקטים יוכלו להגיש בקשה להשתתפות בפרויקט. התקצוב נעשה במסגרת יישום החלטת הממשלה בנושא התייעלות בצריכת אנרגיה בסקטור הממשלתי, שקבעה יעדי התייעלות באנרגיה לממשלה. במסגרת ההחלטה יגובשו כלים נוספים על מנת לסייע למשרדי הממשלה לעמוד ביעדים שנקבעו. נוהל תקצוב זה מהווה צעד נוסף לייעול ההוצאה הציבורית, ולקידום התייעלות באנרגיה ואנרגיות מתחדשות במשק הישראלי.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "זהו צעד ראשון ביישום החלטת הממשלה שתביא להתייעלות בצריכה האנרגיה במשרדים הממשלתיים, ייצור אנרגיות מתחדשות וחיסכון תקציבי. זה win-win-win. בכדי להתמודד עם האתגרים של משק האנרגיה אנחנו חייבים לפעול כל הזמן להתייעלות בתחום שתקטין את הביקוש לאנרגיה".
שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "מסלול זה של מתן תקצוב, יוביל להגברת ייצור אנרגיה מתחדשת וצמצום צריכת האנרגיה, ויסייע לעמוד ביעד הלאומי של צמצום צריכת החשמל ולהגיע ליעד של 30% ייצור אנרגיה מתחדשת ב-2030".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה