השוק

טלטלה בשוק האנרגיה? הממשלה עוצרת חיפושי גז שלא קיימים

קארין אלהרר, שרת האנרגיה הודיעה בכנס לאנרגיה מתחדשת כי היא עוצרת את חיפושי הגז הטבעי בים למשך שנה כדי להגביר את התמריצים לפיתוח מקורות אנרגיה באמצעים מתחדשים. הבעיה: שחקני הגז בכל מקרה מחוץ למשחק בישראל השנה
ניצן כהן |  1
קארין אלהרר (צילום פלאש90)
קארין אלהרר, שרת האנרגיה, אמרה היום (רביעי) בכנס אילת אילות לאנרגיות מתחדשות כי כדי להפוך את שנת 2022 לשנת "האנרגיה המתחדשת" היא עוצרת מתן רישיונות חדשים לחיפושי גז בים למשך שנה ולמעשה היא עוצרת חיפוש של מקורות חדשים למשך שנה. יש לציין כי אלהרר דוחה למעשה המלצות של ועדה קודמת של המשרד שביקשה לעודד חיפוש מרבצי גז בים ולא ברור עד כמה מדובר בשינוי מדיניות או בעצירה לזמן קצר שלא תהיה לו השפעה על משק הגז לאורך זמן.
"כדי להבטיח ששנת 2022 תהיה שנת האנרגיות המתחדשות, הגז הטבעי יחכה". שרת האנרגיה, קארין אלהרר, בפתיחת כנס אילת אילות לאנרגיות מתחדשות. "קידום מאסיבי של אנרגיות מתחדשות לייצור חשמל במשק הישראלי זו המטרה שאני מקדמת בכל יום בחצי השנה האחרונה מאז כניסתי לתפקיד - גם במקומות בהם לא רואים.
 
"ביססתי ישיבות דו שבועיות עם כל גורמי המקצוע הרלוונטיים, בהן אנו מגרדים קילו וואט לקילו וואט של חיבורי מתקנים לייצור אנרגיות מתחדשות. בדיונים הללו הצלחנו לרתום את כולם למשימה ולהביא את המשק להכפלת החיבורים של אנרגיות מתחדשות לרשת, וזאת מאז כניסתי לתפקיד בחודש יוני".
"אבל דיונים לא יספיקו" הוסיפה אלהרר "כדי לעשות את השינוי האדיר הזה. כדי להבטיח ששנת 2022 תהיה שנת האנרגיות המתחדשות, הגז הטבעי יחכה. בשנה הקרובה נתמקד בעתיד, בחשמל הירוק, בהתייעלות האנרגטית ובאנרגיות המתחדשות ובזמן שנעשה את זה נשים בצד את העיסוק בהרחבת פיתוח הגז הטבעי, שהוא, כידוע, דלק מעבר. בשנה הקרובה משרד האנרגיה לא יאמץ את מסקנות דו"ח בחינת מדיניות הגז הטבעי ולא יצא להליך הרביעי למתן רישיונות לחיפושי גז טבעי.
"את השנה הקרובה ננצל לשורה של מהלכים שיקדמו את המעבר לאנרגיות מתחדשות. נקים אגף אנרגיות מתחדשות במשרד שיקבל את מירב הקשב והמשאבים, נקדם את התכנית הלאומית להתייעלות באנרגיה שאושרה בממשלה לאחרונה בעלות של כמיליארד שקלים, נשקיע במחקר ופיתוח, נקצה מענקים לקידום אנרגיה נקייה ופיתוחים טכנולוגיים משמעותיים ונסיר חסמים העומדים בפני יזמים". סיימה אלהרר.
יש לציין כי מבדיקה שנערכה בקרב כל השחקנים המרכזיים בענף הגז עולה כי כרגע אין חיפושים של מאגרי גז חדשים בישראל וככל הידוע לא מתוכננים חיפושים כאלה בשנה הקרובה ולכן. אם לא יתגלה משהו אחר, הרי שאין משמעות אמתית להוראה של אלהרר ושל הממשלה להוציא האפקט המצנן שיש לה.
מאיגוד הגז הטבעי נמסר: "משבר האנרגיה שפוקד את אירופה מוכיח שלצד הפיתוח ההכרחי של ענף האנרגיה המתחדשת אין מנוס מלהמשיך בחיפוש תגליות נוספות של גז טבעי. 
"מי שמעוניין להבטיח ביטחון אנרגטי למדינת ישראל יודע שבעשורים הקרובים הגז הטבעי יוסיף להיות מקור אנרגיה ראשון במעלה. בניגוד להחלטת השרה לסגור את הים לחיפושים מדינות מערביות רבות בהן ארה״ב ונורווגיה דווקא מאיצות בימים אלה את המאמץ לחפש עוד תגליות גז טבעי. 
"הגז הטבעי מסייע בהפחתת זיהום האוויר מכיוון שהוא מחליף דלקים מזהמים ומזיקים כמו פחם, סולר ומזוט. בזכות הגז הטבעי הופחת בלמעלה מ70% זיהום האוויר הנגרם מייצור חשמל, וכן צומצם השימוש בפחם ובסולר במצרים וירדן. 
"איגוד הגז הטבעי קורא למשרד האנרגיה להמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת לקדם את תחום האנרגיה המתחדשת במקביל לשמירה על הביטחון האנרגטי שהגז הטבעי מספק לאזרחי ישראל."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי יציל אותנו מהמטורללים האלה?
    מישהו 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם ידחפו את מחירי האנרגיה לגבהים אסטרונומיים ויצרו פה משבר אנרגיה כמו באירופה.אידיוטים.הורסים את המדינה.
    סגור