השוק

מי עדן ויפאורה נפרדות מאל"ה: פורק ההסדר הכובל ביניהן

הממונה על התחרות אישרה את יציאתן של שתיים מחברות המשקאות הגדולות בשוק הישראלי מתאגיד המחזור אל"ה

מערכת ice | 
מי עדן (צילום יחצ מי עדן)
תאגיד המחזור אל"ה התחיל את דרכו כהסדר כובל בין ארבעת חברות המשקאות הגדולות בישראל אשר הקימו אותו לצורך עמידה בחובותיהן לפי חוק הפקדון – איסוף ומחזור מכלי משקה. לאורך השנים היוותה אל"ה בעלת מונופולין בפעילות האיסוף והמחזור של מכלי משקה. בשנת 2013 אף קבע הממונה על התחרות (דאז) כי אל"ה ניצלה את מעמדה המונופוליסטי לרעה באופן שעלול היה לפגוע בתחרות ובציבור.
רשות התחרות השקיעה משאבים רבים כדי לאכוף את האיסורים על בעל מונופולין על תאגיד אל"ה ולהביא לצמצום הבעלות המשותפת של ארבע חברות המשקאות הגדולות בישראל. הרשות מצאה, כי הבעלות המשותפת של יצרניות המשקאות הגדולות באל"ה יוצרת חסם עבורן למעבר למתחרה בתחום האיסוף ומחזור.
ביום 26.7.2017 ונוכח עמדת הממונה על התחרות שהתנגדה להמשך אישור ההסדר הכובל, הורה בית הדין לתחרות על יציאת טמפו מההסדר הכובל עם החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, יפאורה-תבורי ומעיינות עדן.
 
פעולות רשות התחרות נשאו פרי ולאורך השנים נכנסו מתחרות נוספות לשוק המתחרות בתאגיד המחזור אל"ה, מה שהוביל להחלשת מעמדה של אל"ה בשוק. כעת מבקשות גם מי עדן ויפאורה לצאת מההסדר הכובל, כך שהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים תחזיק בבעלות מלאה באל"ה.
המהלך יוביל להגברת התמריץ להתחרות באיסוף מיכלי המשקה ולהסרת חסמי הכניסה וההתרחבות למתחרים חדשים נוספים. בהתאם לאמור, הממונה על התחרות אישרה היום (15.6.2022) את יציאתן של יפאורה ומי עדן מתאגיד המחזור אל"ה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה