השוק

רמי לוי חוגג: יום היסטורי לחברת התעופה

אחרי שהשלים את הנפקת ישראייר ומכר מניות בשווי של 25 מיליון שקלים, רמי לוי פותח את הבוקר הראשון בבורסה לניירות ערך בתל אביב
מערכת ice | 
רמי לוי והנפקת ישראייר (צילום מרסלו, Magma Images, shutterstock)
למרות תקופת חוסר הוודאות והתנודתיות בשוק ההון, רמי לוי הצליח להשלים את הנפקת ישראייר. צריך לזכור שאמנם מדובר בהנפקה קטנה של 25 מיליון שקל, אך עדיין מדובר באווירה בשוק של צמצום חשיפה ולא של הגדלתה. בסופו של יום הוזרמו להנפקה ביקושים של קצת פחות מ-30 מיליון שקל.
הבוקר, תתחיל החברה להיסחר רשמית בבורסה לניירות ערך בתל אביב וזאת אחרי שההנפקה הסתיימה בהצלחה יחסית לציפיות. נזכיר כי הנפקת ישראייר אמנם בתקופה לא פשוטה אבל לענף התעופה, התקופה בה אנחנו נמצאים היא תקופה טובה. הביקושים לטיסות לחו"ל גבוהים ובאל על המתחרה יש בעיות של שביתות, עיצומים וכן הלאה.
 ישראייר תכננה גיוס של 25 מיליון שקל בהנפקת מניות, שיהוו בסך הכל 10% מהונה לאחר ההנפקה עם מחיר מינימום של 1.1 שקל למניה, הגיוס משקף שווי חברה של 218 מיליון שקל בסך הכל לפני ההנפקה ו–243 מיליון שקל לאחר ההנפקה.
 
השאיפות של החברה לא התקבלו בהתלהבות וצפו כי השווי הזה הוא נמוך משמעותית מהשווי של 300–400 מיליון שקל לפני הכסף אותו צפתה הקבוצה המשותפת של לוי ושלום חיים שקיוותה להשיג ערך גבוה הרבה יותר כשתנפיק את מניותיה של ישראייר.
חברת התעופה דיווחה על גידול של 60% בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2022, זאת מעבר לרווח גולמי של 7 מיליון דולר בסך הכל ועלייה של 38% ו–34% בהכנסות במהלך החודשים אפריל ומאי 2022 לעומת החודשים המקבילים לפני פרוץ הקורונה ב–2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה