השוק

חברת הפינטק הישראלית BTB נכנסת לפעילות באפריקה

חברת הטכנולוגיה הפיננסית, העוסקת בהלוואות חברתיות, חתמה על הסכם שיתוף פעולה משמעותי עם חברת האשראי Rentco Africa, המקיימת פעילות אינטנסיבית באפריקה. הפעילות המשותפת תתמקד תחילה בקניה וצפויה להתרחב בהמשך
מערכת ice |  2
הלוואה (צילום Pixabay)
חברת הפינטק הישראלית BTB, העוסקת בהלוואות חברתיות, נכנסת לראשונה לפעילות באפריקה. BTB חתמה על הסכם שיתוף פעולה משמעותי עם חברת Rentco Africa, חברת אשראי עם פעילות רבה במספר מדינות באפריקה, המעניקה בעיקר אשראי לעסקים בשיתוף עם קונצרנים בינלאומיים ובנקים. פעילות האשראי של החברה בוצעה עד היום באופן אנושי בעיקרו, ובהסתמך על הטכנולוגיות הקיימות במדינה, כמו ארנקים דיגיטליים ומערכות תשלומים של חברות פינטק מקומיות העושות שימוש בתשתית חברות הטלקום המקומיות. פינטק (Fintech), אגב, הוא טכנולוגיה פיננסית, תחום שנמצא בצמיחה גדולה. 
ההסכם שנחתם הוא הסכם במסגרתו RENTCO AFRICA וגופים נוספים יקבלו גישה לטכנולוגיות ולמוצרים של BTB, על מנת להגביר את נתח השוק של RENTCO AFRICA בשוק האשראי לעסקים קטנים ובינויים באמצעות מעבר מלא לעולם לעולם הדיגיטל.  בכך, יגדל היקף האשראי של החברה ומנגנון החיתום של החברה יהיה דיגיטלי ויתבסס על נתונים רבים, מודלים וטכנולוגיות של BTB.
 
במסגרת ההסכם שנחתם, הפעילות של RENTCO עם BTB תחל בקרוב בקניה, שם פועלים כ-7.2 מיליון עסקים קטנים ובינוניים. הפעילות תתרחב תוך זמן קצר לקונגו, רואדנה, אוגנדה וטנזניה.  בעתיד יתכנו גם יעדים נוספים באפריקה. על פי ההסכם שנחתם,  BTB תקבל באופן מיידי תשלום עבור התאמה והכנה של הטכנולוגיה לפעילות הייעודית ובתמורה לשימוש, תהנה BTB מחלוקת ההכנסות שיתקבלו כתוצאה מהפעילות המשותפת.
מיד לאחר ההתקשרות של BTB עם RENTCO, הצטרף ה Kenyan Central Bank (KCB), אחד מהבנקים הגדולים באפריקה, אשר מצדו יעמיד את  כל הכספים למתן ההלוואות לתקופת פיילוט וולאחריה ייבחנו הצדדים את היחסים העסקיים ביניהם. לאחר מכן יינתנו מוצרים נוספים ממקורות החברה ובנקים ונותני אשראי אחרים.
אלון כץ, מנכ"ל משותף ומייסד BTB :" זהו הסכם משמעותי עבור ייצוא הפינטק הישראלי, מדובר למעשה בשיתוף פעולה במסגרתו BTB תהפוך להיות הגורם הבלעדי שיבצע את כל המהפכה הטכנולוגית של חברתRentco , כך שמעתה יינתנו וינוהלו ההלוואות באמצעות מערכות BTB ישירות ללקוחות הקצה של החברה".
אודות BTB:
חברת הפינטק הישראלית BTB  (Be The Bank), פיתחה פלטפורמה חדשנית להלוואות בין אנשים (P2P). החברה פיתחה פלטפורמה דיגיטלית המקשרת בין מלווים ללווים, המשלבת טכנולוגיות ייחודיות של בינה מלאכותית. BTB מתמקדת בסיגמנט ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים - שוק בהיקף של כ-300 מיליארד שקל הנשלט בידי הבנקים.
 
לBTB יש מכשיר ייחודי, שלא קיים בפלטפורמות אחרות הנקרא Bmatch -שמטרתו הקטנת הסיכונים ופיזור ההלוואות בין הלווים השונים, כך כל משקיע חשוף למאות לווים שונים. מכאן שבמקרה בו קיים לווה שלא עומד בהלוואה, ההשפעה על המלווה מינורית. בנוסף לכך, מפעילה בי טי בי מנגנון ערבות הדדית במסגרתו כל משקיע מפריש 1 % מסכום ההפקדה ומכל תקבול על מנת להגן על המשקיעים במקרים בהם קיים לווה שלא עומד בהתחייבותיו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביטיבי באפריקה
    מפקיד אלמוני 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Btb חברה למופת
    סגור
  • 1.
    כיף לקרוא על חברות ישראליות שעושות כבוד לישראל. (ל"ת)
    מישהו 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור