השוק

כמה הפסדתם בקופות הגמל, ההשתלמות והפנסיה ביוני

חודש יוני היה קשוח בשווקים הפיננסים וההפסדים התגלגלו היטב לקופות הגמל, קרנות ההשתלמות והפנסיה. אבל אל תדאגו, הפסדתם המון כסף מתחילת השנה
ניצן כהן |  4
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות ממשיכות להפסיד (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
חודש יוני היה חודש קשה בשווקים הפיננסים. מה אפשר עוד להגיד, תוואי הריבית העולה, האינפלציה עולה וכעת לכל הטוב הזה מצטרף חוסר וודאות פוליטי שזרעו וקצרו סוכני הכאוס.
אבל רגע, זה לא סוכני הכאוס אלא גם מנהלי ההשקעות בקופות, בקרנות ההשתלמות והפנסיה שלכם שעשו, איך נגיד את זה בעדינות, עבודה לא משהו כשהשקיעו את הכסף שלכם בשנה שעברה בחברות שגם את זה נגיד בעדינות, אין להן מקום בתיק השקעות פנסיוני של גב׳ כהן מחדרה.
 
אז אחרי הפתיח הזה דעו לכם שבחודש יוני הפסדתם בקרנות ההשתלמות, קופות הגמל וקרנות הפנסיה 2.4% בממוצע וזה מצטרף לטוב של הפסדים ממוצעים של 7.4% מתחילת השנה. 
כותב שורות אלה היה מאלה שדרש בשנות הגאות של 2021 והמחצית השניה של 2020 אחריות וזהירות ממנהלי ההשקעות שעל פי רוב ידעו היטב מה הם עושים, אבל איך נגיד אך זה בעדינות, לא בטוח שהיה אכפת להם יותר מידי.
 
אז הנה זה הגיע, רציתם רווח מהיר? זה לא יהיה במניות הבנקים, אלביט וכן הלאה אלא בחברות שמוכרות חלומות ובערימות. אז בזהירות הראויה, שיהיה בהצלחה לכולם.
האפיק המנייתי אגב, זה שהיה כוכב השנה שעברה ונדחפו אליו אזרחים הגונים ועובדים, הפסיד מתחילת השנה יותר מ-15%.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יכול להיות גרוע יותר;)
    שיהיה 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסדר בשנות ה80 הייתה אינפלציה של 400 אחוז ואזרחים נאלצו לממן מכיסם מלחמות
    סגור
  • 3.
    איפה הכסף ?
    אשל 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעתי , אם הייתי נתניהו הייתי בודק איפה השקיעה מדינת ישראל את כספי משלם המיסים בתקופה האחרונה . ובהתאם ,מי נתן את ההוראה ומי ביצע בפועל.
    סגור
  • 2.
    ההפסדים בחודש יוני בק''פ, קה''ש וכו'
    אסמאסטר 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההפסדים כואבים והסרקזם של אדוני הכתב לא עוזר!!
    סגור
  • 1.
    ביתי השקעות
    אלכס 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפמפמים חברות עד שנכנס אוויר קר ומתגלה הערכת שווי אמיתי או מקורב לשער מניה . זוכרים את סיפורי הבלונים שהיינו ילדים . זה בדיוק .רק אז לא הבנתם את קונדס הבלונים. על סיפור הבלונים חיה הבורסה וההשקעות. כמובן על מחירי דירות וסחורות. ואס הגדול הביטקון כוכב המאה הנוחכים . הבלון עם הפרמידה .לא זו ממצרים.
    סגור