השוק

עידן עופר סוגר חובות למס הכנסה: הסדר המיליארדים נחשף

איי.סי.אל הגיעה להסדר עם רשות המסים במסגרתו היא תסיים את כל התביעות של המדינה נגדה במסגרת מס שישינסקי ותעביר עד לסוף השנה סכום עתק של 2 מיליארד שקל; החברה חתמה על הסדר גם לשנים הבאות
ניצן כהן |  22
עידן עופר וערן יעקב (צילום פלאש 90/ משה שי, אתר רשות המסים בישראל, shutterstock)
איי.סי.אל שמוכרת יותר בשמה הקודם (כיל) ונמצאת בשליטת איש העסקים עידן עופר חתמה על הסדר מס משמעותי עם רשות המסים. במסגרת ההסדר החדש היא גם סוגרת את כל תביעות רשות המסים מהעבר וגם מייצרת ודאות לגבי תשלומי המס העתידיים שלה. כך נודע ל-ice.
ל-ice נודע כי עיקר המחלוקת בין איי.סי.אל חרשות המסים נוגעת לשנים 2016 עד 2022 ונובעת ממחלוקות סביב המיסוי העודף על רווחים שנובעים משימוש במשאבי טבע. במסגרת ההסכם תשלם החברה עד לסוף השנה 2 מיליארד שקל ובכך יבוא הקץ לתביעות רשות המסים נגדה.
 
עוד נודע ל-ice כי ההסדר כולל גם הסרת חוסר הוודאות סביב חישוב המס לשנים הבאות וכאן מדובר בהסדר משמעותי מאוד הן לחברה והן למדינה. ההסדר הקודם בין החברה לרשות המסים קבע כי איי.סי.אל תבצע שומה עצמית (חישוב באופן עצמאי) של חבות המס שלה למדינה בשל "מס שישינסקי" ותעביר 75% מהמס לחשבון ביניים. אז תבצע המדינה את החישוב שלה ואם אין מחלוקות איי.סי.אל תשלים את הסכום ל-100% והכסף יעבור לקרן העושר של המדינה.
מאחר והניסיון מלמד שאין חפיפה בין החישוב של החברה לחישוב של המדינה ונוצר עיכוב משמעותי מרגע הוצאת השומה העצמית לתשלום בפועל, הציעה החברה את ההסדר הבא שנדגשי - התקבל על ידי רשות המסים ונחתם הסכם מחייב בין הרשות לחברה.
ההסדר החדש קובע כי איי.סי.אל תבצע חישוב עצמי של חבות המס ותעביר מידי שנה באופן מידי (החישוב יתבצע מידי רבעון והחברה תעביר לפיו מקדמות למידה) 80% מחבות מס שישינסקי לפי החישוב שלה. הכסף יועבר באופן מידי לקרן העושר של המדינה ויחשב סכום חלוט. על 20% הנותרים יתבצע חישוב של המדינה וכל מחלוקת שתהיה בין הצדדים תהיה על ה-20% הנותרים.
ההסדר הזה הוא משמעותי הן למדינה שנמצאת תחת ביקורת משמעותית כי אינה גובה את מס משאבי הטבע (מס שישינסקי) מהחברות והן לחברות בסדר הגודל של איי.סי.אל שרוצות ודאות או לפחות משהו שקרוב לוודאות על היקף החובות שלה לרשות המסים.
עיקר המחלוקות בין החברות למדינה מונע את העברת הכסף לקרן העושר ומכאן גם השימוש בכסף לא יכול לצאת לפועל בגלל שהחוק קובע כי קרן העושר תקבל כסף שאין לגביו מחלוקות או שכל המחלוקות לגביו הוכרעו וההכרעה הפכה חלוטה. מאחר ומדובר במס מורכב מאוד לחישוב ומאחר וקיימות מחלוקות משמעותיות בין המדינה לחברות, לא מן הנמנע שהמחלוקות האלה יובאו לפתחו של בית המשפט ואחר כך לשלב הערעורים וכן הלאה.
 
התהליך הזה שהופך שומה לחלוטה הוא ארוך מאוד ומייגע מאוד ועד שהוא קורה הרבה זמן הולך לאיבוד וקרן העושר לא יכולה למלא את תפקידה בפיתוח עתיד המדינה וגם החברות לא יכולות להודיע לבעלי המניות שלהן שהכסף שבקופה שלהם ואין לאף אחד תביעות לגביו.
ההסדר שהוביל רביב צולר, מנכ"ל איי.סי.אל הוא למעשה פשרה שנראית על פניה כהוגנת כלפי כולם. המדינה תקבל 80% מהכסף שנובע ממס רווחי הטבע מידי שנה והוא יהיה חלוט והחברה תקבל וודאות על 80% מחישוב המס שלה ובא לציון גואל.
 
תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    תעשו את זה פשוט!
    אמת 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על כל שקל שנכנס לאחר הוצאות 90% מס ובא לציון גואל. כאשר מייצרים מנגנון של מס על מס, מסתבכים והופכים אנשים ישרים לגנבים. אפשר גם להעתיק את מיסי מתווה הגז שלכאורה פועל כפי שצריך. בכל מקרה משאבי הטבע שייכים למדינה ולכן מכל רווח 90% צריך להגיע חזרה לאזרחים!
    סגור
  • 19.
    שקשוקה עושה טובה שמשלם (ל"ת)
    חמי 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    מקורות מימון
    אלה 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מעניין. בכל מחלוקת על תנאים, לכל פלח באוכלוסיה ומכל סוג שהוא, האוצר דורש מקורות מימון. אז הנה מקורות המימון: תכתבו חוקים תקנות וחוזים בצורה פחות רשלנית ותדרשו לבצעם ככתבם וכלשונם ואל תיגררו למשאים ומתנים ארוכים שבהם אתם יוצאים פח ואז עושים עסקאות בכסף שהוא לא של אף אחד מכם. הגיע הזמן שעובדי מדינה רשלנים ישלמו על רשלנותם וינקבו בשמם ותוארם ולא יתחבאו
    סגור
  • 17.
    מדינת חלם ביזיון - חזירים
    פיני 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נותנים למשפחה אחת את כל המשאבים של המדינה, חזירים .. שהמדינה תיקח לידיים שלה את הטיפול בים המלח שמתייבש .. למה לא דורשים ממשפחת הקומבינה לשקם את ים המלח ??? הם בטח דורשים מהמדינה לעשות.... חזירים
    סגור
  • 16.
    לא מבין איך הכי עשירים מקבלים הנחות מדינה מושחתת,
    טוני המרוקאי 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא אתפלא אם מי שנתנו את ההנחות האלה ילכו לעבוד אצל משפחת עופר כמו שניר גלעד שמכר את כיל בנזיד עדשים הלך לעבוד אצל משפחת עופר והרויח 150 מיליון שקל על השוד שעשה
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    להלאים את ההון של משפחת הפשע עופר
    גולן 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    על כל הנזקים שנגרמו במפרץ חיפה ובין המלח.
    סגור
  • 14.
    הלאמה היא לא מילה גסה
    אביטל 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ומרווחי המפעל המולאם אח"כ יהיה ניתן לשקם אם ים המלח בתקווה להזרמת מים אליו מהים התיכון.
    סגור
  • 13.
    מזהם את האוויר ואת האדמה (ל"ת)
    אין ברכה בכסף 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    וואו ! או...
    קפוסטה יעקב 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעניין מה בער למישהו לסיים את הפרשה במהירות בטורם תצא הממשלה הנוכחית לפנסיה תמידית... מעניין האם תחת ממשלה אחרת היה מוסג ההסכם המקל הזהב... ???
    סגור
  • 11.
    שודדים אתנו בחסות המדינה (ל"ת)
    יעקב 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    מי יקצר לי חובות
    אזרח פשוט 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי יקצר לי את החוב אין לי מה לאכול
    סגור
  • 9.
    משאבים הטבע של ישראל!!!
    דקל לב 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ההסכם אמור הייה להסתיים אז ממשיכים והרווחים העצומים הדמיוניים במיוחד העקבות המלחמה באוקראינה הדרישה עצומה והמחירים בהתאם עלו לא ברור מדוע המשאבים אלו לא חוזרים למדינה ??
    סגור
  • 8.
    שערורית משפחת עופר חיים ומתעשרים על חשבון הרס ארצנו,
    בן הארץ ! 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ים המלח שייך לנו בני ישראל, ולא למשפחת עופר, זו שערורית פשע ההרס שנעשה בים המלח שלנו שמימה ענקית ומפוארת, משפחת עופר בחמדנותה הרבה הפכה את ים המלח לשלולית ביוב של בתי המלונות ! זהו פשע נגדנו בני ישראל, ונגד ארצנו שכל מי שחש לו רגש וכבוד לארצנו חייב להתקומם, נגד הרצח השיטתי של ים המלח שבאופן מעניין נתנו לו את שמו ים המוות, כאילו ידעו שמשפחת עופר תרצח אותו ותהפוך אותו לימה נרצחת ומושפלת בידי תאוות בצע רצחנית !
    סגור
  • 7.
    כי"ל
    יהודה ר. 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    9 0
    שכחו את הנזקים לים המלח? בארה"ב על פחות מזה יושבים בכלא
    סגור
  • 6.
    זה לא הסדר זו בריחה מתשלום מס מלא. (ל"ת)
    מריק 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 5.
    בטל בשישים
    אני ראשוני 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    14 0
    כי"ל מצצה את משאבי ים המלח במשך עשרות שנים והרוויחה מיליארדים רבים. זאת בנוסף להסכם המאפשר לה להמשיך ולחלוב את עטיני ים המלח שנים קדימה
    סגור
  • 4.
    בקיצור הוא נהייה מיליארדר ממחצבי המדינה (ל"ת)
    אביטל 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • אכן. השתלטו עוד לפני עידן עופר
    מיכל מירושלים 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השתלטות על תשתיות מדינה. הפקידים לא ניהלו את האתר כפי שצריך אז השתלטו כל מיני כולל רמטכלים. בושה למדינה. הםקרות
    סגור
  • 3.
    איך מגיעים להסדרים אני גם צריך? אפשר לפרסם מייל/טלפון?
    אגלגח 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    12 0
    תודה מראש.
    סגור
  • 2.
    סכום עתק. למי ??? הם כנראה עשו את עיסקת חייהם לסגור את (ל"ת)
    יוסריאן 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 1.
    תם ונשלם
    רוברט 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    6 3
    מה שהליכוד לא עשה בכל שנות השלטון !
    סגור
  • צודק, מה שמפא"י
    תומר 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עשו לאורך כל שלטונם, לסגור חובות לאנשים שלהם, ואחרי זה תגידו שביבי מושחת, הצחקתם, גנבתם את כספי המדינה לאורך עשרות שנים וכעת ממשיכים באותה הדרך
    סגור