השוק

אל.ג'י חוגגת שני שיאים חדשים – וזה לא הסוף

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית הפתיעה עם עלייה חדה במכירות המכשירים לבית, וצופה שברבעון הקרוב היא תשבור שיאים במכירות הטלוויזיות לקראת המונדיאל, למרות המשבר הכלכלי
יאיר מור | 
ביתן LG בתערוכת MWC2015 (צילום Karlis Dambrans / flickr)
ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית LG פרסמה ביום שישי את הדו"ח הרבעוני שלה לחודשים אפריל עד יוני, ורשמה שני הישגים למרות המצב המאוד לא פשוט בשוק.
הכנסות החברה הגיעו ברבעון השני ל-19.5 טריליון וון – עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל ב-2021, ושיא של כל הזמנים בהכנסות החברה ברבעון השני של השנה (אך לא בכל הרבעונים - השיא הזה שייך לרבעון הקודם), שהוא דליל בחגים ומכירות מיוחדות שמעודדות צריכה. מצד שני, הרווח התפעולי עמד על 792 מיליארד וון, המהווים ירידה של 12% לעומת אשתקד, בשל האינפלציה והעלייה במחירים שהיא והמשבר הפוליטי סביב המלחמה באוקראינה גורמים לה.
שיא נוסף שציינה החברה הוא הכנסות חטיבת מכשירי החשמל לבית (מקררים, מכונות כביסה, מזגנים וכו'): הן זינקו ב-18.4% וחצו את רף ה-8 טריליון וון – הפעם הראשונה בהיסטוריה של החברה שבה אחת החטיבות שלה מכניסה סכום כזה.
בחטיבת הבידור (טלוויזיות, רמקולים ואוזניות) נרשמה דווקא ירידה של 14.5% במכירות ל-3.5 טריליון וון – אך החברה הדגישה שהמגמה צפויה להתהפך בשני הרבעונים הקרובים, בזמן שאוהדי ספורט ברחבי העולם קונים טלוויזיות חדשות לצפייה במונדיאל שייערך בנובמבר.
חטיבת הפתרונות לרכב רשמה זינוק מרשים של 19.4% להכנסות של 2 טריליון וון, והחברה ציינה כי מדובר בשילוב של התאוששות ממשבר השבבים והבידוד בתעשיית הרכב עם שיפור יחסי החברה מול יצרניות רכב.
בשורה התחתונה רשמה LG רווח נקי בסך של 338 מיליארד וון, לעומת הפסד כמעט כפול לפני שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה