השוק

היסטוריה: פייסבוק פנתה לבנקאי השקעות לקראת הנפקת אג"ח

מטא, חברת האם של פייסבוק, היא אחת מהחברות הבודדות ב-S&P500 שאינן מחזיקות חובות למערכת הבנקאית או לבעלי האג"ח; לראשונה בתולדותיה פייסבוק תצא לגיוס חוב
ניצן כהן | 
מארק צוקרברג (צילום flickr/ Anthony Quintano)
והנה היסטוריה קטנה נרשמת היום בוול סטריט כשמטא, חברת האם של הרשת החברתית הפופולרית בעולם, פייסבוק, פנתה לבנקאי השקעות במטרה לבחון אפשרות לקראת הנפקת אג"ח. אם כן, מדוע מדובר בהיסטוריה? בעיקר כי לפייסבוק אין חובות, היא חברה שמתנהלת מצוין עם הקופה שלה ועם תזרים המזומנים שלה ולכן פנייה שלה לעולמות החוב היא חתיכת היסטוריה.
בשלב הזה הספקולציות בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב רבות וכולן מכוונות לשאלה: מדוע פייסבוק צריכה עכשיו הלוואות כשקופת המזומנים שלה דשנה מספיק לממן את כל מה שהיא יכולה לחלום עליו?
 
אם כן שתי ספקולציות מרכזיות מסתובבות היום כשאחת מהן אומרת שפייסבוק, כדי להמציא את עצמה מחדש, להתמודד עם המודעות ההולכת וגוברת לתחום הפרטיות צריכה להכין את עצמה לימים קשים יותר. לא חלילה שמדובר על הפסדים אבל מדובר על השקעות גדולות מאוד שהיא תצטרך לעשות וכדי לאפשר את הגמישות הזו, היא זקוקה לעוד כסף.
הספקולציה השנייה היא גיוס הענק של אפל מהימים האחרונים. אפל הנפיקה אג"ח בהיקף כספי של 5.5 מיליארד דולר ואפל נמצאת בסביבה מאוד דומה לזו של פייסבוק (יש לה קופת מזומנים טובה ותזרים מזומנים מצוין).
כך או אחרת פייסבוק פנתה ל-JP מורגן, מורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה לבצע עבורה את הגישושים הראשונים מול משקיעים פוטנציאלים. כאן המקום לשים לב שאמנם תמיד טוב שיהיו מזומנים בקופה אבל להוסיף להוצאות הגדולות של פייסבוק וגם לאלה שמתוכננות גם הוצאות מימון. עלול לגרום לכך שהמשקיעים יבקשו פיצוי בריבית - וזה, איך נגיד את זה בעדינות, פחות טוב לחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה