השוק

בכירים בשוק ההון: העיכוב בהודעת שטראוס צריך להיבדק

שטראוס אישרה בשיהוי ניכר את התפטרות המנכ״ל וזאת למרות שהמניה הגיבה לשמועות שרצו לקראת סיום המסחר; לא מן הנמנע שרשות ני״ע כפתה על שטראוס את ההודעה לבורסה
ניצן כהן | 
שטראוס (צילום pixabay, פלאש 90/ מיכאל גלעדי, ויקיפדיה/ שטראוס גרופ, יחצ)
האם שטראוס ממשיכה להסתבך? גורמים בשוק ההון דורשים מרשות לני״ע לפתוח בבדיקה מדוע שטראוס דיווחה על פרישת המנכ״ל רק ב-19:17 וזאת למרות שהשמועות נפוצו כבר בשוק לקראת סיום המסחר.
הגורמים בשוק אומרים כי כשנפוצו השמועות הם פנו לחברה בבקשה להבהיר את הדברים אך זו סירבה להגיב. לא מן הנמנע כי התערבות רשות ני״ע גרמה לכך ששטראוס תדווח לבורסה גם אם בשיהוי ניכר.
 
נסביר במה דברים אמורים. שטראוס הסתבכה בפרשת הסלמונלה באחד המפעלים שלה ונאלצה לבצע ריקול משמעותי למוצרים שלה. החברה עד היום לא התאוששה מהמהלך ונראה כי האשם ״נפל״ על גיורא בר דעה המנכ״ל. בר-דעה פרש היום מתפקידו כמנכ״ל החברה, אירוע שחייב דיווח מידי לציבור המשקיעים מאחר ומקובר באירוע דרמטי בחברה בסדר גודל משמעותי.
השמועות נפוצו בשוק כבר בחלקו האחרון של יום המסחר כשעד לאותו הרגע מניית שטראוס נסחרה ביציבות. כשנפוצו השמועות המניה החלה לעלות וסגרה בעליות של כ-2%, כשבחברה מוכה כמו שטראוס מדובר בעליות שגורמות להרמת גבה. מכאן הדעות חלוקות מה קרה כאן כשהדיווח יצא שעות לאחר סיום המסחר כשבאופן תיאורטי היה מן דהוא שאחז במידע עודף על הציבור לכאורה וזה מחייב בדיקה של הרשות, בדיוק כמו שדורשים הגורמים הבכירים בשוק ההון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה