השוק

ביג ברכישת ענק באירופה: מרכז קניות ב-40 מיליון אירו

ביג מרחיבה את פעילותה באירופה ורוכשת מרכז קניות ראשון בפולין לפי שווי נכס של כ-40 מיליון אירו. בנוסף, הודיעה החברה כי היא מתקדמת באסטרטגיית פיתוח זרוע האנרגיה ורוכשת פרויקט סולאר לפיתוח במקדוניה בהשקעה צפויה של כ-53 מיליון אירו

מערכת ice | 
חי גאליס מנכ"ל BIG (צילום יח"צ)
ביג מדווחת כי חברה בת פולנית של החברה .CEE-BIG B.V, המוחזקת בשיעור של כ-95% על ידי החברה, חתמה על הסכם לרכישת מרכז מסחרי פתוח פעיל בעיר אנדריכוב, פולין.
המרכז המסחרי כולל שטח להשכרה (GLA) של כ- 23,300 מ"ר בשיעור תפוסה של כ- 100%. המתחם שהינו בסגנון פאואר סנטר פתוח כדוגמת מרכזי ביג הפתוחים משרת אוכלוסייה אזורית של כ- 200 אלף איש. במרכז המסחרי מספר שוכרי עוגן, בין היתר סופר מרקט LIDL ורשת ה- DIY - Leroy Merlin ועוד שוכרי מפתח מובילים נוספים בקטגוריות חשמל, אופנה, ספורט, צעצועים ועוד.
 
שווי העסקה ע"פ הודעת החברה עומד על כ- 40 מיליון אירו והוא צפוי להניב NOI של כ-2.8 מיליון אירו בשנה וכן הוא כולל קרקע נוספת אשר באפשרות החברה לבנות ולהרחיב את המתחם בעוד כ-1500 מ"ר נוספים. בכוונת החברה לממן את תשלום התמורה באמצעות מקורותיה העצמיים. יצוין כי התקשרות החברה בעסקה המתוארת לעיל, הינה בהתאם לאסטרטגית החברה להמשך צמיחה ופיתוח פעילותה במדינות מזרח אירופה.
בנוסף, ביג מתקדמת באסטרטגיה פיתוח תחום האנרגיה ומדווחת על עסקה משמעותית נוספת לזרוע האנרגיה של הקבוצה. חברת בת הונגרית BIG Energia Holdings Kft, בה מחזיקה החברה ב-100% (אשר בכפוף להשלמת הליך מיזוג בין חברה בת של החברה עם חברה בת של מגה אור החזקות בע"מ, תחזיק בה מגה אור החזקות בע"מ בשרשור בשיעור של 50%) התקשרה בהסכם לרכישת 100% ממניותיהן של שתי חברות  פרויקט מקדוניות שהינן בעלות זכויות בפרויקט סולאר, המצוי בשלבי פיתוח מתקדמים אשר קיבל את אישור רשות  החשמל לחיבורו לרשת החשמל, להקמת שתי חוות סולאריות  על קרקע במחוז Probshtip   בצפון מקדוניה, הפרויקט מתוכנן להיבנות על קרקע בהיקף של  885 אלף מטר מ"ר ו-70 מגה וואט  וצפוי לייצר כ- 114 ג'יגה וואט שעה לשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה