נדל"ן ותשתיות

ביג ברכישת ענק באירופה: זו העסקה שסגרו האחים נפתלי

ביג מודיעה כי סגרה עסקת רכישה במונטנגרו. במסגרת הרכישה שנעשית באמצעות חברת הבת, תחזיק ביג בפרויקט תיירות ומסחר בשווי של 55 מיליון יורו
איתן לויטס |  1
חי גאליס מנכ"ל BIG (צילום יח"צ)
ענקית הנדל"ן ביג, שבשליטת האחים נפתלי, הודיעה היום (ראשון) כי חברת הבת שלה, CEE-BIG B.V (המוחזקת על ידי החברה בשיעור של כ-95%), חתמה על הסכם לרכישת 100% מהון המניות של מספר חברות מטרה במונטנגרו אשר מחזיקות בפרויקט משולב פעיל, שכולל מלון, משרדים, מסחר ומגורי יוקרה, במרכז העיר פודגוריצה.
הפרויקט ממוקם במרכז העיר וכולל: מלון ארבעה כוכבים בשטח של כ-10,000 מ"ר, בעל 122 חדרים; 2 בנייני משרדים בשטח כולל להשכרה של כ-11,100 מ"ר; שטחי מסחר בסך של כ-7,300 מ"ר; 70 דירות יוקרה להשכרה ארוכת טווח בשטח כולל של כ-8,800 מ"ר.  התמורה בעסקה נקבעה לפי שווי פרויקט של 55 מיליון יורו.
 
יצוין כי השלמת העסקה מותנית בהתקיימותם של מספר תנאים מתלים, בין היתר, אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בסרביה ומונטנגרו. 
 
לפני שבועיים דיווחנו כי ביג בוחנת את האפשרות לרכוש את הבעלות המלאה על חברת הבת, אפי נכסים, בעסקה שתתבצע בהחלפת מניות. נבחנת האפשרות על ידי ביג לפרסם הצעה מלאה לרכישת מניות אפי נכסים שאינן ברשותה, זאת על ידי הצעת עסקת חליפין במניות. שוויה הנוכחי של אפי נכסים בבורסה עומד על כ-6 מיליארד שקל, כאשר העסקה צפויה לשקף לה סכום דומה.
אפי נכסים פועלת בישראל בתחום המשרדים להשכרה, ובמקביל פועלת במזרח אירופה בתחומי הנדל"ן המניב השונים, כאשר ביג מחזיקה כיום  ב-66.4% ממניותיה. בנוסף, אפי נכסים פועל גם להקמה ובמכירה של דירות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה על ביג
    רפאלה 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבה כתובה באופן ממוקד. מוסיפה ידע .תודה רבה
    סגור