השוק

ביג נכנסת לעולם חדש: במה השקיעה 135 מיליון אירו?

ביג מרכזי קניות מתקדמת באסטרטגיה פיתוח תחום האנרגיה רוכשת פרויקט טורבינות רוח נוסף ברומניה בהשקעה משמעותית. חי גאליס מנכ"ל ביג מרכזי קניות: "מדובר בצעד אסטרטגי נוסף ביישום מדיניות הפיתוח הגלובלית של זרוע האנרגיה שלנו"
מערכת ice | 
חי גאליס מנכ"ל BIG (צילום יח"צ)
ביג מרכזי קניות,  מדווחת הבוקר (ראשון) על עסקה משמעותית נוספת לזרוע האנרגיה של הקבוצה.  חברת בת BIG Energia Holdings Kft, בה מחזיקה החברה 50% (כפוף להשלמת הליך המיזוג עם חברת מגה אור אחזקות.
נכון לשלב זה מחזיקה החברה 100% ממניות החברה) התקשרה בהסכם לרכישת 100% ממניותיה של חברה רומנית בעלת זכויות בפרויקט רוח, המצוי בשלבי פיתוח מתקדמים, להקמת חוות טורבינות רוח על קרקע במחוז Tulca ברומניה. הפרויקט מתוכנן לכלול 20 טורבינות בהספק של  6 מגה וואט כל אחת וצפוי לייצר כ- 384 ג'יגה וואט שעה לשנה. מדובר בעסקה בהדרגה, הכפופה לאבני דרך וכפוף לתנאים מתלים.
 
בשלב הראשון תשלם חברת הבת 9 מיליון יורו, זאת עבור רכישת המניות ופיתוח הפרויקט עד קבלת היתרי הבניה, אשר ישולמו בהתאם לקצב התקדמות פיתוח הפרויקט עד לקבלת היתרי הבניה. עלות הקמת הפרויקט צפויה להסתכם בכ- 135מיליון אירו.
על פי הערכות החברה, ההכנסות ברוטו מתקבולי מכירת חשמל צפויות לעמוד על כ-21 מיליון אירו לשנה לאחר תשלומי איזון (Balancing) לרשת החשמל (בהתבסס על מחיר מכירה של 55 אירו למגה וואט שעה נטו), לתקופת אורך חיי הפרויקט אשר תיפרס על פני 25 שנים לפחות. סך ה-EBITDA מהפרויקט צפוי לעמוד על כ-16 מיליון אירו לשנה. הפרויקט נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים וקיבל את אישור רשות איכות הסביבה הרומנית ואישור לחיבורו לרשת החשמל ל- 92. MWהאישור הסופי שיכלול 120 MW צפוי להתקבל במהלך החודשים הקרובים.
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, מציין כי עסקה זו תואמת את אסטרטגיית החברה אשר הגדירה את זרוע האנרגיה כמנוע צמיחה וכמנוף לגיוון אפיקי ההשקעה, התואם את ערכי הקיימות של החברה. בכוונת החברה להמשיך ולפתח את חברת האנרגיה כזרוע עצמאית ולהמשיך ולאתר הזדמנויות נוספות להשקעה בתחום. עוד מציין גאליס, כי עסקה זו מצטרפת לפרויקט הרוח, URLEASCA שברומניה, בהיקף של 102 MW, שרכשה החברה בסוף השנה שעברה, שקיבל לאחרונה את אישור החיבור לרשת החשמל הארצית והוא צפוי לקבל את היתר הבניה ברבעון הראשון של שנת 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה