השוק

כ-177 מיליון שקלים הכנסות: חברת האנרגיה הישראלית ברבעון מוצלח

סופרגז אנרגיה מדווחת כי ברבעון השני לשנת 2022 ההכנסות צמחו בכ30% לכ-177.1 מיליון שקל; ה-EBITDA ברבעון הסתכם לכ-22.3 מיליון שקל; במחצית הראשונה השנה צמחו ההכנסות בכ-43% לכ-430.5 מיליון שקל, והרווח הנקי במחצית הסתכם בכ-11.2 מיליון שקל
מערכת ice | 
חן מלמד מנכל סופרגז אנרגיה (צילום דרור סיתהכל)
חברת סופרגז אנרגיה בע"מ דיווחה את תוצאותיה למחצית השנייה של שנת 2022. התוצאות מלמדות על צמיחה בהכנסות בהשפעת גידול בכמויות הנמכרות ועליית מחיר הנפט, כאשר לשינויים במחירי הנפט השפעות מנוגדות אך לא שוות בהשפעתן, באופן שלעלייה במחיר חבית הנפט השפעה שלילית על רווחיות פעילות הגפ"מ והשפעה חיובית על רווחיות פעילות הגז הטבעי, זאת לאור הבדלי הצמדה בין מחירי הרכישה והמכירה של הגז עבור חלק מלקוחות החברה. במהלך תקופת הדוח נרשמה עלייה חדה במחיר הנפט בעקבות הפלישה הצבאית של רוסיה לאוקראינה במהלך חודש פברואר 2022 כאשר מחיר החבית מסוג ברנט אף חצה ברבעון הראשון מחיר של 130 דולר. בסמוך למועד הדוח, מחיר הנפט התמתן לכ-97 דולר לחבית.
ההכנסות ברבעון השני לשנת 2022 צמחו בכ30% לכ-177.1 מיליון שקל, וה-EBITDA ברבעון הסתכם לכ-22.3 מיליון שקל.
במחצית הראשונה לשנת 2022 צמחו ההכנסות בכ-43% לכ-430.5 מיליון שקל, ה-EBITDA במחצית הסכם לכ-66 מיליון שקל, והרווח הנקי במחצית הסתכם בכ-11.2 מיליון שקל.
 
נכון למועד הדוח החברה סיימה הקמה של 3 תחנות קוגנרציה בהספק כולל של 4.2 מגה וואט ונמצאת בשלבי הקמה שונים של מתקני קוגנרציה נוספים בהספק כולל של כ-40 מגה וואט נוספים. בנוסף, לחברה צבר הסכמים להקמת מתקנים סולאריים מניבים בהיקף של כ-30 מגה וואט.
להערכת החברה, מתקני ייצור החשמל באמצעות מתקני קוגנרציה ומערכות סולאריות בהיקף של כ-75 מגה וואט צפויים להתחיל ולספק חשמל ואנרגיה תרמית במהלך השנתיים הקרובות ולהניב לאחר השלמת חיבורם, הכנסות ו- EBITDA שנתיות בסך של כ-100 מיליון שקל וכ-30 מיליון שקל, בהתאמה.
החברה רכשה לפני כשנה 30% מהון המניות והזכויות בחברת BRP, חברת אנרגיה יזמית הפועלת בארה"ב. בשנה שחלפה מאז הרכישה חלה התקדמות משמעותית בפעילות BRP. למועד הדוח מחזיקה BRP בצבר של כ-16 פרויקטים ברחבי מערב ארה"ב, הנמצאים בשלבי פיתוח שונים, בהיקף כולל של למעלה מ-12 ג'יגה וואט של מתקנים פוטו-וולטאיים ומתקני אגירת אנרגיה. פרויקטים בהספק מצטבר של כ-26 מגה וואט מתוכם קיבלו אישור חיבור לרשת החשמל, ופרויקטים בהספק מצטבר של כ-2 ג'יגה וואט לגביהם הוגשו בקשות לאישור לחיבור לרשת החשמל. החברה צופה הבשלת פרויקטים לכדי מכירתם החל משנת 2023.
שוק האנרגיה בארה"ב נמצא בתנופת פיתוח משמעותית במעבר לייצור חשמל באנרגיות מתחדשות וירוקות, באמצעות הצבת יעדים להפחתת פליטות, תמריצים ממשלתיים ותמיכות שונות. מהלכים אלה קיבלו תמיכה משמעותית לאחרונה עם העברת חוק Inflation Reduction Act of 2022. נשיא ארצות הברית צפוי לחתום על החוק בימים הקרובים ולאחריו ייכנס לספר החוקים.
בין השאר, החוק מסדיר מתן תמריצים כלכליים ארוכי טווח לפרויקטים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות וירוקות שנמצאים בתחום הליבה של החברה והחברה מעריכה כי צפויה להיות לו השפעה חיובית על  פעילות BRP ותוצאותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה