השוק

מליסרון לקחה הלוואת ענק של 575 מיליון שקל מהראל

ההלוואות שלקחה מליסרון מוצמדות במלואן למדד המחירים לצרכן ויישאו ריבית ממוצעת של 1.9%; האשראי יישא שיעבוד ראשון על הזכויות של מליסרון בבילו סנטר; ההלוואה נחשבת לזולה ביחס לריבית שהמערכת הבנקאית הייתה גובה על הלוואה דומה
ניצן כהן | 
צילום רמי זרנגר
מליסרון שבשליטת אשת העסקים ליאורה עופר לקחה שתי הלוואות ענק מחברת הביטוח הראל, שתי הלוואות שמסתכמות ב-575 מיליון שקל. ההלוואות נלקחו ל-10 שנים הן נושאות ריבית של 1.9% וצמודות במלואן למדד המחירים לצרכן. ההלוואות ישאו שיעבוד ראשון על זכויות מליסרון בבילו סנטר.
חברת מליסרון, בניהולו של אופיר שריד, מהדקת את שיתוף הפעולה שלה עם הגופים המוסדיים בשוק ההון הישראלי. הראל חברה לביטוח בע"מ וחברות מנהלות בשליטתה העמידו לטובת מליסרון שתי הלוואות בסך כולל של 575 מיליון שקל. שתי ההלוואות ניתנו לתקופה של 10 שנים, צמודות למדד ונושאות ריבית ממוצעת בשיעור של כ-1.9%.
 
את ההלוואה הראשונה בהיקף כספי של  175 מיליון שקל נטלה חברה נכדה של מליסרון (מוחזקת ב-72% על ידי מליסרון ו-28% על ידי קבוצת הראל ביטוח) המחזיקה בזכויות במתחם האאוטלט עופר בילו סנטר בצומת בילו. ההלוואה ניתנה לתקופה של 10 שנים, ולהבטחתה שועבדו זכויות החברה הנכדה במתחם. ההלוואה השנייה בסך 400 מיליון שקל הועמדה ישירות לידי מליסרון.
גם ההלוואה השניה היא לתקופה של 10 שנים ולהבטחתה שועבדו הזכויות בחברה המחזיקה במתחם עופר בילו סנטר ובמתחם הפתוח עופר הגבעה בגבעת שמואל. יצויין, כי מועדי הפרעונות של ההלוואות נקבעו כך שלא יחפפו למועדי פרעון של הלוואות אחרות של מליסרון במטרה שלא ליצור עומס פירעון גבוה על החברה.
אורן הילינגר , סמנכ"ל הכספים של מליסרון, מסר בתגובה: "אנו פועלים לגיוון מקורות המימון של החברה, ונהנים מכך שלמליסרון תזרימי מזומנים חזקים ואיתנות פיננסית גבוהה, לצד ייזום פרויקטים משמעותיים באזורי ביקוש. אנו רואים בשיתוף פעולה עם גוף מוסדי מוביל, דוגמת הראל חברה לביטוח, הבעת אמון חשובה בחברה, בהנהלתה ובאסטרטגיה העסקית שלה. בכוונתנו להמשיך ולפעול בשקיפות ובשמירה על קשרים עסקיים מוצלחים עם גורמי המימון השונים, לרבות הבנקים, שוק ההון והמשקיעים המוסדיים והאחרים הפועלים בו".
מליסרון שמנוהלת על ידי ליאורה עופר (יו"ר) ואופיר שריד (מנכ"ל), סיימה את הרבעון השני עם גידול ב-NOI המיוחס לבעלים שהסתכם בכ-303 מיליון שקל (1.2 מיליארד שקל במונחים שנתיים) ועם עלייה ברווח לבעלי המניות שעמד על כ-571 מיליון שקל. ה-FFO של החברה בתקופת הדוח גדל לכ-221 מיליון שקל (884 מיליון שקל במונחים שנתיים).
מליסרון מתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים ופארקי הייטק הממותגים תחת השם "עופר" והינה מהחברות המובילות בישראל בתחום זה. נכון לסוף הרבעון השני לשנת 2022, בבעלות החברה ובניהולה 27 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-872 אלף מ"ר בתוספת 26,000 מקומות חנייה. שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-98.5%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר רמת אביב, עופר הקריון, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר הקניון הגדול פתח-תקוה, עופר בילו סנטר Outlet, פארק עופר פתח תקווה East, פארק עופר פתח תקווה West ועוד. החברה עדכנה לאחרונה על כניסה לתחום המגורים ורכישת 50% מחברת אביב ייזום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה