השוק

שופרסל תקים 330 דירות בנהריה מעל סניף שמיועד להריסה

שופרסל מתחילה להפנים את ערכו של הנדל"ן שבבעלותה ומתחילה להשביח אותו; לרשת יש סניף בנהריה שמיועד להריסה, והחברה מתכננת לבנות במקומו קומת מסחר ו-330 דירות, שאת כולן היא מתכוונת למכור
ניצן כהן |  7
שרון גמבשו (צילום סיון פרג)
שופרסל מתחילה להפנים את פוטנציאל ההשבחה שיש לה. החברה יושבת על שטחים משמעותיים שנמצאים בבעלותה כבר עידן ועידנים ומכאן מתבקש (אולי בשלב מאוחר קצת) לפעול להפוך את הקרקעות שלה למשהו שניתן להרוויח ממנו כסף.
צריך לזכור, שופרסל היא רשת קמעונאות מהוותיקות בישראל עם פרישה משמעותית לאורכה ולרוחבה של ישראל. החברה יושבת על שטחים שזועקים: השבחה ולכן, אפילו שיכול להיות שקצת בעיתוי אומלל, היא מתחילה בתהליך.
 
אם כן, מדוע העיתוי עלול להתברר באומלל? בעיקר בשל העובדה שתוואי הריביות עולה והבנקים מקשיחים את תהליכי החיתום בעולם המשכנתאות ולכן מה שניתן היה לעשות לפני שנתיים או שלוש במחירים ובתנאים מעולים, היום ניתן לעשות את זה בתנאים קצת פחות טובים.
לשופרסל יש סניף מעניין בנהריה, סניף שנמצא במבנה שמיועדת להריסה. שופרסל מעוניינת לבנות על השטח קומת מסחר משמעותית של 4,500 מ"ר ומעליהם לבנות עוד 330 יחידות דיור. שופרסל מעוניינת למכור את כל 330 הדירות ולהותיר בבעלותה את שטחי המסחר.
הפרויקט יוקם יחד עם חברת רייסדור. מדובר בעסקה שבה השותפה, חברת רייסדור, תשלים קידום תב"ע למאות יחידות דיור מעל קומת מסחר בשטח של כ-4,500 מ"ר, כאשר שופרסל נדל"ן תחזיק בשטחי המסחר ותמכור את מרכיב המגורים כשתאושר התב"ע במחיר שנקבע מראש.
שופרסל נדל"ן התקשרה עם חברת רייסדור בהסכם מכר ביחס לקרקע שבבעלות שופרסל נדל"ן ברחוב לוחמי הגטאות 34 בנהריה בשטח כולל של 7,200 מ"ר (במקום סניף שופרסל בשטח של כ-5,300 הקיים כיום על הקרקע שמיועד להריסה). הפרויקט המתוכנן הינו פרויקט משולב למגורים ומסחר, וצפוי לכלול כ- 330 יחידות דיור מעל קומת מסחר שהינה בשטח של כ- 4,500 מ"ר.
 
על פי ההסכם, רייסדור תרכוש את הנכס תמורת עשרות מיליוני ש"ח ותוביל הליך תכנוני בסמכות ועדה מחוזית בלוחות זמנים קבועים. ככל שתאושר התכנית, התחייבה רייסדור לבניית שטחי מסחר עבור שופרסל נדל"ן, שיכללו חנות שופרסל חדשה ושטחי מסחר נוספים. עם השלמת הליך אישור התב"ע על ידי רייסדור, שופרסל נדל"ן תחזיק בשטחי המסחר ותמכור את כל זכויות המגורים לרייסדור במחיר שנקבע מראש. בהינתן שיתקיימו כל התנאים המתלים בהסכם, תיווצר לשופרסל נדל"ן השבחה המוערכת על ידי החברה בעשרות מיליוני שקלים.
שרון גמבשו, מנכ"ל שופרסל נדל"ן, מסר: "שופרסל נדל"ן נמצאת בתנופת ייזום בנכסים שבבעלותה כאשר עסקה זו בנהריה מצטרפת לעסקאות שיתופי פעולה נוספות שבצענו לאחרונה. העסקה בנהריה מביאה לידי ביטוי את האסטרטגיה שלנו להכנס לפרוייקטים של עירוב שימושים, המשלבות גם מרכיב מגורים לצד המסחר והתעסוקה. מדובר בעסקה שבה השותף, חברת רייסדור, ישלים קידום תב"ע למאות יחידות דיור מעל שטחי מסחר.
שופרסל נדל"ן תחזיק בשטחי המסחר ותמכור את מרכיב המגורים שבבעלותה במחיר שנקבע מראש. אנו מאמינים בנהריה ובטוחים בהצלחת הפרוייקט. במקביל, אנו פועלים לאיתור וקידום פרוייקטי ייזום נוספים".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תברחו מהעיר הזאת
    תושבת נהריה 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השטח הזה נמצא מול תחנת דלק . בנוסף אני תושבת נהריה מזה 10 שנים המצב נהיה גרוע העיר כמו אי בודד אי אפשר לצאת ממנה.... בעיר עצמה יש בניעה כל מטר ובעקבות זה פקקים... מתכננת לעזוב בעוד שנה כי נמאס.
    סגור
  • 6.
    וואלה זה טוב מאד אני יקנה שם כמה דירות (ל"ת)
    מוחמד אבו עיסא 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בנית מגורים
    שוקי 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שופרסל מעוניינת למכור את כל 330 הדירות ולהותיר בבעלותה את שטחי המסחר. למי למכור 330יחידות דיור איפו אותם משפחות יעבדו איכן ילדיהם ילמדו איזה תשתית מים וביוב לא בונים מריה אין מקומת עבדה בנהריה חומר למחשבה
    סגור
  • 4.
    מסכן מי שיקנה שם דירה
    אלעד 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רחוב לוחמי הגטאות גם ככה צפוף במבני מסחר ומוסכים היציאות היחידות ברחוב הם לכיוון הגעטון ששם יש פקק כל הזמן ולכיוון רחוב קפלן הצר להוסיף לגודש התנועה עוד רכבים זה אבסורד וגם ככה יש מאטת רכבים שמגיעים לקניות בסניף כיום אז מי בכלל מתחשב בעניין הגודש? נהריה היא עיר צפופה גם ככה להוסיף עוד ועוד בניינים לכבישים שמתאימים לכפר קטן זה לא מתאים ולא יישרת אף אחד !! כמו כן מי רוצה לגור מעל תחנת דלק או מוסך אופנועים? הרי מדובר בסופו של דבר באיזור תעשיה
    סגור
  • 3.
    ימים יגידו
    חנן 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומר לכם ימים יגידו מצוקת הדיור גוע יקנו גם שם
    סגור
  • 2.
    מי יגור באיזור תעשייה
    שמלא 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא מבין את הנהלת שופרסל.זה איזור תעשייה אף אחד לא יגור שם.ממש בדיחה.ומה עם כל העובדים שיש שם.יזרקו לכלבים אחרי שעבדו שם שנים.זה חזירות ממש.לא מתאים לשופרסל
    סגור
  • 1.
    לוחמי הגיטאות? משוגע מי שילך לגור שם
    הנוטע בשממה 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רעש וזיהום מכביש הראשי, משדרות הגעתון ומעשרות העסקים המלוכלכים ברחוב הזה. התשתיות באזור - על הפנים. אפילו משרד לא הייתי רוכש שם. פקקים, אין חניה, כביש ראשי, רכבת, זיהום, סירחון, טיפת ירק אין בסביבה. מוכר את המניה שלהם. אבודים.
    סגור