השוק

ממונה שוק ההון מתחרט: זו חברת הביטוח שדורש לפרק

בחודשים הקרובים צפויה כלל החזקות לרכוש את חברת האשראי מקס, אך מסתמן שבהתאם לדרישות של רשות שוק ההון לא תוכל לבצע זאת מבלי לפרק את סוכנות הביטוח הצעירה של מקס
מערכת ice | 
יורם נווה מנכ"ל כלל, משה ברקת ממונה שוק ההון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יורם נווה, מתוך אתר gov)
לאחרונה דווח כי משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הודיע כי יפרוש מתפקידו לאחר 4 שנות קדנציה. יחד עם זאת מסתמן כי לא יעשה זאת לפני שינסה לבטל מהלך שביצע לפני כשנה, במסגרתו אישר לחברת האשראי מקס להפעיל חברת ביטוח דיגיטלית.
כזכור באמצע שנת 2021 העניק ברקת רישיון של סוכנות ביטוח לחברת האשראי מקס וזאת למרות שהתנגדה לכך לשכת סוכני הביטוח. בתמיכת בנק ישראל ומשרד האוצר יכלה הרשות לאפשר לחברת מקס להקים סוכנות ביטוח דיגיטלית, אך מסתמן שאם תימכר החברה לידי כלל החזקות - סוכנות הביטוח צעירה זו לא תאריך ימים.
 
בחודשים הקרובים עתיד להיחתם הסכם העברת בעלות של החברה מידי קרן ההשקעות ורבורג פינקוס האמריקאית לידי כלל החזקות, אשר כידוע מחזיקה גם את כלל ביטוח. יחד עם זאת, כלל החזקות דיווחה כי קיבלה מכתב דרישות והבהרות מברקת, המפרט שעליהם להעביר לרשות שוק ההון מתווה להפסקת פעילותה של סוכנות הביטוח של מקס לאחר הרכישה.
לצד הדרישה הזו הציגה רשות שוק ההון דרישות נוספות כלפי כלל החזקות ובפרט באשר לכלל ביטוח. למשל, דורשת הרשות כי ההון העצמי מסך המאזן סולו המותאם של כלל לא יפחת מ-50% לאחר שישלימו את הרכישה של מקס.
 
בהתאם לכך צפויים נציגי כלל החזקות, המנוהלת על ידי יורם נווה, לנהל שיח מול הרשות בנושא ובמטרה שלא תפורק הסוכנות של מקס, גם אם זה אומר שהחברה לא תמכור את מוצרי הביטוח של כלל במסגרת השירות של מקס.
את הדיונים האלה צפוי להוביל מחליפו של ברקת, עמית גל שימלא את מקומו בהתאם להחלטת שר האוצר אביגדור ליברמן. כמו כן, הרשות טרם הוציאה הודעה בנושא מכתב הדרישות שהעבירה לכלל החזקות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה