השוק

הגז יוצא ממאגר כריש ואנרג'יאן מציגה תוצאות חזקות לרבעון

אנרג'יאן מסכמת את שלושת הרבעונים הראשונים של 2022 עם הכנסות בהיקף של מעל 550 מיליון דולר ורווח לפני מס בהיקף 348.5 מיליון דולר, המהווים  עליה של 57% ו-147%, בהתאמה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לצד תחילת הפקת הגז ממאגר כריש וגילויי גז חדשים
מערכת ice | 
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
חברת אנרגי'אן הנסחרת בבורסות בתל אביב ובלונדון פרסמה הבוקר (חמישי) דיווח המתייחס לשלושת הרבעונים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2022.
החברה מעדכנת גם כי נחתם הסכם עם חברת Vitol SA לשיווק הנוזלים ההידרוקרבונים ממאגר כריש. הפקת הגז הראשון ממאגר כריש צפון ממשיכה להיות מתוכננת לסוף 2023, כמו גם השלמת פיתוחן של תשתיות חדשות שיאפשרו למצות את יכולת ההפקה של האסדה הצפה- 8 BCM לשנה.
במקביל, נמשכים קידוחי חיפוש הגז באזור אולימפוס, בהם התגלו 25 BCM של גז, לצד וודאות גבוהה להימצאותם של 42 BCM נוספים. אישור חיצוני סופי להיקף הגז הכולל באזור אולימפוס צפוי להתקבל בתחילת 2023, והחלטה על קונספט הפיתוח של האזור עתידה להתקבל במחצית הראשונה של אותה השנה.
 
מבחינה פיננסית מציגה אנרג'יאן תוצאות חזקות עם הכנסות בהיקף של 550.2 מיליון דולר ורווח לפני מס בהיקף 348.5 מיליון דולר, המהווים עליה של 57% ו-147% בהתאמה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
גז ראשון ממאגר כריש החל לזרום ב-26 לאוקטובר, ומכירתו ללקוחות החלה יומיים לאחר מכן ב-28 לאוקטובר. תהליך ההרצה נמשך לצד הגברת קצב ההפקה עד להגעה הצפויה להיקף הפקה של 6.5 BCM לשנה. ההפקה מתבצעת משתי בארות, והשלישית צפויה להפתח בקרוב.  
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "זוהי תקופה של הישגים, עמידה בהבטחות שלנו למשקיעי החברה ולשאר בעלי העניין שלה, ובמידה מסויימת, תקופת ההתבגרות של אנרג'יאן כחברה. בצד התפעולי, החלנו בהפקת הגז ממאגר כריש, מה שמבטיח  את הבטחון האנרגטי של ישראל ואת התחרות במשק הגז הישראלי. כל חמשת הבארות בהן ביצענו חיפושים במסגרת קמפיין הקידוחים שלנו הניבו תוצאות. בצד הפיננסי, החלנו בתכנית חלוקת הדיבידנדים שלנו, שאנו מחוייבים להתקדם איתה עד להגעה לדיבידנד בהיקף של לפחות 100 מיליון דולר לרבעון."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה