השוק

אוריאל לין זועם: "אתם אלה שמייצרים את יוקר המחייה"

נשיא איגוד לשכות המסחר בכנס המזון הקמעונאי: "חוצפה מצד ח"כים להפנות אצבע מאשימה כלפי המגזר העסקי בעניין יוקר המחייה. צריך לומר את האמת לממשלה, אתם במחדליכם מייצרים את יוקר המחייה"
מערכת ice |  2
אוריאל לין (צילום עינת לברון)
נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, זעם היום בכנס של מגזר המזון הקמעונאי על חברי הכנסת המאשימים את המגזר העסקי ביוקר המחייה, והפנה אצבע מאשימה למחדלי הממשלה.
בנאומו בכנס שנערך במסגרת תערוכת המזון של קבוצת שטיר, אמר לין: "הייתה חוצפה מצד חברי כנסת מסוימים להפנות אצבע מאשימה כלפי המגזר העסקי בעניין יוקר המחייה. מדובר באמירה שטחית. צריך לומר את האמת לממשלה, אתם אלה שמייצרים את יוקר המחייה".
 
לדברי לין, את האחריות על יוקר המחייה בישראל צריך להטיל על שרי הממשלה והממשלה כולה, אשר בשורת מחדלים ופעולות תרמו לה ישירות.
בדבריו בכנס נקב לין במספר דוגמאות: אישורים חריגים להעלאת מס הארנונה; הטיפול הכושל והמחפיר במשך שנים בנמלי הים שעבדו בתת תפוקה וייקרו את כל מוצרי היבוא בשווי של 85 מיליארד דולר בשנה; הטיפול הממושך והעיכוב בשחרור מוצרי מזון רגישים בתחנות ההסגר בנמלים.
עוד מחדלים לדברי לין, הם מערכת מס מסורבלת וכושלת אשר היא עצמה מהווה מאיץ להעלאת יוקר המחייה כאשר מוטלים מיסים שונים על רכיב ההתייקרויות; המיסוי הדרקוני של יבוא מוצרי מזון ומוצרים חקלאיים לישראל - כאשר מכס מוטל לא רק על יבוא הגבינה אלא אפילו על משקל המים באריזת הגבינות; ובנוסף השיטה הפרימיטיבית, לדבריו, של סימון מחירים ועודף רגולציה.
בכנס מגזר המזון הקמעונאי השתתפו גם ראובן שליסל, מבעלי ליימן שליסל ויו״ר חטיבת המזון באיגוד לשכות המסחר, רמי לוי, איתן יוחננוף ועוד בכירים נוספים בענף הקמעונאות.
שלשום, רגע לפני ההכרזה על עליית הריבית אמר נשיא איגוד לשכות המסחר: "על אף העלייה במדד יוקר המחייה בחודש אוקטובר, בשיעור של 0.6%, כאשר קצב האינפלציה השנתי עומד על 5.1%, תהיה זו שגיאה חמורה להמשיך בהעלאת ריבית נוספת. יש להבין כי העלאות הריבית עצמן הן מאיצות אינפלציה שכן הן מעלות את עלויות המגזר העסקי בכללו. שימוש בכלי של העלאת הריבית בלבד, כאמצעי היחיד לריסון האינפלציה, הוא שגוי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אוריאל לין.
    הצדיק הגגול 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנים רבות היה דירקטור בחברת יצוא שבשליטת שובל.מי שבעניינים מבין היטב.
    סגור
  • 1.
    למדינה יש חלק
    מולייר 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך לכם בעלי ההוןציש חזירות לשמה כאשר מעלים יותר ממה שנדאש
    סגור