השוק

בעקבות רפורמת היבוא: מאות מעובדי מכון התקנים הישראלי פוטרו

החלו פיטוריהם של 150 מעובדי מכון התקנים, זאת בעקבות יישום הרפורמה ביבוא שיצאה לדרך בחודש יוני השנה. מדובר למעשה בלא פחות מ-17% מכלל העובדים במכון התקנים שמסיימים את תפקידם
מערכת ice |  2
מכון התקנים הישראלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
החלו פיטוריהם של 150 מעובדי מכון התקנים, זאת בעקבות יישום הרפורמה ביבוא שיצאה לדרך בחודש יוני השנה. מדובר למעשה בלא פחות מ-17% מכלל העובדים במכון התקנים שמסיימים את תפקידם. כך פורסם היום (שלישי) ב"כלכליסט".
את הרפורמה מקדם משרד הכלכלה והתעשייה ומטרתה להקל משמעותית על יבוא של מוצרים לישראל בהתבסס על תקינה שניתנה להם בחו"ל, ובעצם בכך הם מסירים את הצורך בתקינה ישראלית שהיוותה במשך שנים רבות חסם יבוא משמעותי.
 
במסגרת אותה רפורמה, כ-80% מכלל המוצרים המיובאים לישראל לא חייבים לעבור בדיקות תקינה במכון התקנים ושיווקם לחנויות ולצרכנים מתאפשר על פי הצהרת היבואן שלפיה המוצרים עומדים בתקינה בינלאומית. הפיטורים שאירעו בימים האחרונים ידועים כבר מזה מספר חודשים, שכן עם הירידה בהיקפי הפעילות שלו תפקידים רבים אינם רלוונטיים יותר.
ממכון התקנים נמסר בתגובה ל"כלכליסט": "מדובר בתוכנית פרישה של 150 עובדים עקב הרפורמה ביבוא, מרבית העובדים פורשים מרצונם במסגרת הסדרי פרישה שסוכמו עם ההסתדרות הכללית, ועד העובדים והממונה על השכר במשרד האוצר וזאת כמקובל במגזר הציבורי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מבטלים את הפיקוח המסכן אותנו ואת ילדינו
    אורן 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו מרגיש שהמחירים ירדו?
    סגור
  • 1.
    לא כותבים מאות על 150, (ל"ת)
    סופר 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור