השוק

דירוג מניות הסופרים: מה עובר על קמעונאיות המזון?

קמעונאיות המזון הגדולות עוברות תקופה לא מזהירה, בין אם זו התחרות ההולכת וגדלה בענף ובין אם זו המחאה נגד יוקר המחיר או עליית המחירים של הספקים; בשורה התחתונה, הקמעונאיות עוברות תקופה לא קלה
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
דירוג מניות קמעונאיות המזון מראה את מה שכולנו יודעים כבר תקופה לא קצרה. קמעונאיות המזון עוברות תקופה לא קלה ולא נראה שהן הולכות להתאושש בקרוב. נסביר במה דברים אמורים. קמעונאיות המזון על פי רוב תפסו כל אחת את הנישה הנוחה לה. אם זו טיב טעם שהולכת על מוצרי הפרימיום או חברות הדיסקאונט שממקומות בשולי הערים ורוצות למכור הרבה ובזול או שופרסל שנמצאת בתקופה מאתגרת ניהולית.
בשנה האחרונה קרו הרבה דברים בענף. הנתון הראשון הוא עליית מהמחירים של הספקים וזה אומר שהקמעונאים ניסו להילחם בעליית המחירים הזו, אבל כשלו אחת אחרי השניה. בסופו של יום הישראלי הממוצע לא יכול לסבול מקררים בלי מוצרים של תנובה או מדפים בלי המוצרים של יונילוור, אסם ושטראוס. בסופו של יום, סופרמארקט שרצה לשרוד (שלא לומר למכור ולהרוויח) נאלץ להתכופף בפני הספקים הגדולים ולשלם יותר.
עכשיו נשאלת השאלה הגדולה, עד כמה הוא יכול לגלגל את עליית המחירים הזו ללקוח. הדבר השני שעבר השנה על קמעונאיות המזון היה התחרות שהולכת וצוברת תאוצה בענף. אלקטרה צריכה מביאה לישראל את קרפור וזו תתיישב על התשתית של יינות ביתן ותיתן פייט. מעבר לזה במרכזי הערים נכנסת אלקטרה צריכה עם 7-eleven  שתיתן פייט לסופר יהודה (של פז) וחלק מהסניפים של טיב טעם וכמובן עם AM-PM.
הנתון השלישי איתו התמודדו קמעונאיות המזון הגדולות הוא הצמיחה הכלכלית וזה אומר שאנשים יותר ויותר פונים לארוחות בהמסעדות/ ארוחות מוכנות ופחות מבשלים בבית וזה אומר פחות מכירות. כל הנתונים האלה יושבים מצויין על השולחן של המשקיעים המוסדיים ואלה מצידם, מעדיפים להתרחק כרגע ממניות קמעונאיות המזון וזה אומר שהמניות שלהן מאבדות גובה. וזה הדירוג המלא של הענף לחודש ינואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה