השוק

אושרה פשרה בייצוגית נגד בזק: הביטוח יפצה ב-75 מיליון שקל

בתביעה הייצוגית נגד בזק, שאול אלוביץ', סטלה הנדלר ודירקטורים נטען כי לא דיווחה כראוי על רפורמת השוק הסיטונאי. בהליך גישור נקבע כי המשקיעים יפוצו ב-60 מיליון שקל
מערכת ice | 
אלוביץ (צילום פייסבוק)
בזק דיווחה היום לרשות ניירות ערך על אישור הסדר הפשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה נגדה עקב דיווחים מטעים לגבי הרפורמה בשוק הסיטונאי. לפי ההסדר שאושר אמש על ידי שופט מגן אלטוביה מבית המשפט המחוזי בת"א, משקיעי בזק יפוצו ב-60 מיליון שקל.
"בהמשך לדיווח המיידי של החברה מיום 15.11.22 בעניין הגשת הסכם פשרה לאישור בית המשפט", נכתב בהודעת בזק, "במסגרת תביעה ייצוגית לפיצוי בגין הפסדים אשר נטען כי נגרמו לבעלי מניות של החברה, אשר לפיו תישא חברת הביטוח במלוא עלות הפשרה, ניתן בזאת דיווח מיידי משלים, כי ביום 8.2.23 ניתן על ידי בית המשפט פסק דין המאשר את הסכם הפשרה".
 
על פי ההסדר שהושג בהליך גישור אצל שופט ביהמ"ש העליון בדימוס יורם דנציגר, תידחה התביעה הייצוגית על סך 750 מיליון שקל נגד בזק, היו"ר לשעבר, שאול אלוביץ', המנכ"לית לשעבר, סטלה הנדלר, ושורה של דירקטורים. חברת הביטוח מגדל תשלם 75 מיליון שקל, מתוכם 12 מיליון שקל כשכר טירחה לבאי כוח התובעים, עוה"ד רונן עדיני ואפי שאשא, 2.6 מיליון שקל לתובעת ליעד אחזקות, ו-446 אלף שקל לרשות ני"ע כהחזר הוצאות. 60 מיליון שקל יועברו למי שהיו בעלי מניות של בזק בין יוני 2013 לינואר 2014.
על פי התביעה מינואר 2015, במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי (הפס הרחב) היתה בזק מחויבת להעמיד לרשות פרטנר וסלקום את התשתית שלה, על מנת שהן יוכלו לספק עליה שירותים לציבור. אולם בזק לא דיווחה כנדרש על הרפורמה, למרות שהייתה לה השפעה שלילית על עסקי החברה ועל תוצאותיה הכספיות.
התובעת הייצוגית טענה להפסדים של מאות מיליוני שקלים שנגרמו לבעלי המניות בגין אי הדיווח של בזק, ובגין הסתרת מידע מהותי מציבור המשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה