השוק

מנהל ההשקעות הראשי ב-GLOBAL X: הריבית תהיה גבוהה מהתמחור של השוק

ג'ון מאייר, מנהל ההשקעות הראשי של GLOBAL X אומר כי הציפיות בשוק הן לריבית גבוהה מה-5.5% שמתומחרת כרגע בשווקים; הוא ממשיך להיות שורי על שוק האנרגיה הסולארי
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום pixabay)
ג'ון מאייר, מנהל ההשקעות הראשי בענקית ההשקעות האמריקאית, GLOBAL X, אומר כי הציפיות לריבית בסוף הסקייל הנוכחי בארה"ב, גבוהות מה-5.5% שמתומחרים כרגע בשוק. להערכתו התמסורת בין העלאות הריבית להשפעה שלהם על השוק הריאלי היא של כמה רבעונים.
דו"ח התעסוקה שאמור להתפרסם בארה"ב משקף ציפיות להתקררות מסוימת של שוק העבודה, מה שאומר שהכלכלה האמריקאית מתחילה להראות סימנים ראשונים של התקררות. "לאחר ההפתעה כלפי מעלה בדו"ח שפורסם בחודש שעבר, הפעם ההערכה היא כי הדו"ח יצביע על התקררות מסוימת בשוק העבודה. אבל מה שחשוב הוא הפרטים.
 
"אמנם, היחס בין משרות המצויות בשפע לבין משרות קשות להשגה עדיין מצביע על שוק תעסוקה חזק ועשוי לדחוף את המשכורות מעלה. ואולם, הירידה בהיקף ההתפטרויות דווקא מסמנת על האטה בצמיחת השכר. גם הירידה בהיקף המשרות הנפתחות והאצת גלי הפיטורין עשויות להשתקף בדו"ח הקרוב".
לגבי ההשפעה של הדו"ח על המדיניות של הפדרל ריזרב, אומר מאייר כי "מטבע הדברים, תהיה השפעה על הציפיות לגבי מדיניות הפד. נכון ל-2 במרץ, השוק מתמחר ריבית סופית של 5.5%, והחוזים העתידיים משקפים עלייה בציפיות הריבית על רקע נתוני האינפלציה העיקשים, וזאת בניגוד למגמה שראינו בינואר והובילה לעליות שערים בשוק המניות.
"האינפלציה הינה בעיה כלל עולמית, ובכלל זה גם באירופה, שבה פורסמו השבוע נתוני אינפלציה גבוהים מהמצופה בגרמניה ובצרפת, מה שצינן את התקווה של המשקיעים כי התייצבות מחירי האנרגיה מביאה להתמתנות האינפלציה. מקוד תשומת הלב כעת הוא לישיבתו הבאה של הבנק של אירופה (ECB), שתתקיים ב-16 במרץ. לפי שעה, השוק צופה העלאת ריבית נוספת של כחצי אחוז.
"בסופו של יום, השוק מתחיל להתרגל לרמות הריבית הגבוהות ולהאטה בצמיחה. מהלכי המדיניות המוניטארית מחלחלים לכלכלה באיחור של מספר רבעונים. עם זאת, השנה זו עשויה להיות שנת מפנה, מאחר שהירידה בשוויים של המניות מייצרת הזדמנויות, בייחוד בקרב חברות איכותיות שמסגלות להשקיע בצמיחה שלהן".
לגבי הסקטורים האטרקטיביים להשקעה, אומר מאייר כי אחד המגזרים האטרקטיביים ביותר הוא המגזר הסולארי. "הירידה בעלויות הובילה להתרחבות היקף פריסת הפאנלים הסולאריים בשנים האחרונות. גם התמריצים הממשלתיים לעידוד התקנת פאנלים סולאריים, שהוענקו במסגרת "החוק להפחתת האינפלציה" של ממשל ביידן, מגבירים את הביקוש. על כן, אנחנו צופים כי השוק ימשיך לצמוח באופן מבני", הוא אומר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה