השוק

לקראת התקציב האמריקאי: ביידן מתכנן העלאת מס על בעלי הכנסות גבוהות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מעוניין להעלות את המס על בעלי הכנסות גבוהות כדי לממן את הרחבת תוכנית הבריאות מדיקייר; ביידן מעוניין לייצר רזרבות של 200 מיליארד דולר עבור הרחבת ביטוח הבריאות בעשור הקרוב
ניצן כהן | 
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ 60 Minutes)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נוהג באחריות המתבקשת וכשהוא מעוניין להגדיל את תקציב ביטוח הבריאות הממלכתי של ארה"ב הוא מחפש (וכנראה גם מוצא) מקורות מימון בדמות העלאת מס על בעלי הכנסות גבוהות.
נכון להיות משלמים בעלי הכנסה שנתית של 400 אלף דולר ומעלה 3.8% מס שנועד למממן את מדיקייר וכעת מעוניין ביידן להעלות את המס הזה ל-5%. ביידן יחריג חלק מהעצמאים ובעלי הכנסות נוספות שאינן מעבודה (קרי משכורת) ומעבירה את מקבלי הכסף את רף ה-400 אלף דולר בשנה.
 
מדיקייר הושקה על ידי נשיא ארה"ב ברק אובמה והפכה לתוכנית שנויה במחלוקת עד כדי תיעוב של גורמי קיצון בקרב המפלגה הרפובליקאית כמו תנועת 'מסיבת התה' וכן הלאה. דונלד טראמם ממש הציב לעצמו למטרה לבטל את הרחבת התוכנית מתוך אמונה מיושנת כי אין צורך בסבסוד רחב של שירותי בריאות ופעל לצמצום ההטבות כמו גם לצמצום השירותים למי שידם אינה משגת לרכוש שירותי בריאות ולו בסיסיים.
כאמור כשחזרה המפלגה הדמוקרטית לשלטון החל הנשיא ביידן לפעול להחזיר את הסבסוד על שירותי בריאות למסלול שקבע הנשיא אובמה וכמובן התוכנית הזו של ביידן נתקלת בהתנגדות של המפלגה הרפובליקאית.
ביידן מעוניין לייצר רזרבה של 200 מיליארד דולר בעשור הקרוב לתוכנית כשייעוד הכסף יהיה מימון תרופות מרשם לזכאים. במקביל יאפשר ביידן לחברות הביטוח לנהל מו"מ עצמאי על הוספת תרופות לתוכנית וכך לקבל סבסוד ממשלתי לתרופות נוספות.
נזכיר כי בארה"ב נוצר מצב בעייתי מאוד שיותר מידי אמריקאים אינם מבוטחים בביטוח בריאות כלשהו ולכן כשהן נתקלים במצב בריאותי ירוד שמחייב התערבות רפואית מקצועית הם לא רוכשים אותו בשל חסרון הכיס ויוצרים בעיה מתמשכת מחד של הידרדרות רפואית שמוציאה אותם ממעגל העבודה וכן הלאה ובשלבים מאוחרים יותר האנשים האלה הופכים להיות בעיה של משלמי המסים ומכאן נולד הצורך בשיפור מצבם הבריאותי של האמריקאים על ידי סבסוד השירותים למי שידו אינה משגת לרכוש ביטוח פרטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה